0

Предпочитанията на хората постоянно променят автомобилните тенденции и стават причина за нарастващия интерес към кросоувърите. В същото време все по-малко потребители купуват миниванове, като според някои експерти те са на изчезване. Доказателство за това е спирането на модели като Mitsubishi Grandis и Mazda 5, и преобразяването на Peugeot 5008 от миниван в кросоувър. Много от съществуващите все още на пазара миниванове не се предлагат у нас, а от наличните се продават по няколко бройки годишно. На фона на този нерадостен пейзаж през миналата година дебютира обновеният Opel Zafira, който запазва прословутия си гъвкав интериор и огромно пространство в салона, като добавя по-свеж външен вид, повече удобства на борда и по-ефективни двигатели, с което остава най-атрактивният миниван на пазара.

Колелата са покрити с мускулести арки на калниците, а в задните врати се открояват характерните „крила”.

Новата Zafira е фейслифт на третото поколение, което дебютира през 2011 г. Тези, които не харесваха предницата с формите на бумеранг, които свързваха фаровете и светлините за мъгла в предходната Zafira, със сигурност ще останат доволни от промяната на предната част. Новата Zafira е проектирана в унисон със стилистиката на новите модели на марката и носи модерните линии и изчистени контури на Opel. Промените във външния вид са новите многоъгълни фарове, в които е вградена декоративна ивица, минаваща през изцяло новата радиаторна решетка. Дневните LED светлини в стил двойно крило придават оригинален изглед на предните фарове.

Салонът е с изцяло ново арматурното табло - по-стилно, с по-малко бутони, ясно и функционално за водача.

В интериора на Zafira е променено таблото. Неговата форма и основните стилистични мотиви са запазени, но в детайли изглежда по различен начин. Съществени промени има в централната част, която сега е много по-опростена и по-лесна за употреба. В центъра на таблото се намира 7-инчовият сензорен екран с висока чувствителност, от който могат да се използват всички функции и услуги на мултимедийната система. Например Wi-Fi модулът с Интернет 4G може да обслужва до 7 устройства. Водачът има пред себе си нов волан и нова комбинация от прибори.

На втория ред има три отделни седалки, като всяка тях може да се плъзга надлъжно независимо от другите.

Таблото изглежда по-стилно в сравнение с предшественика и намеква за другите модели на Opel. Целият кокпит е по-интересен и опростен. Запазени са регулируемата централна конзола, оригиналните и полезни решения. В интериора е запазено качеството на материалите, приятните пластмаси, добре сглобените елементи и изисканите детайли. Съхранена е и функционалността на салона, в който има три реда седалки за 7 човека със система за гъвкаво подреждане на седалките и обем на багажника от 152 л. В конфигурацията с 5 места, обемът е 710 литра, а при сгъване на втория ред седалки нараства до 1860 л и се образува ревен под.

При сгъване на третия ред седалки към пода в конфигурация с 5 места багажникът е с обем от 710 литра.

Под капака на тестовия Opel Zafira работи 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 170 к.с. и максимален въртящ момент от 400 Нм. В съчетание с 6-степенната автоматична скоростна кутия, новата Zafira стартира от място до 100 км/ч за 10 секунди и ако шофирате в Германия, може да достигнете и максималната скорост от 205 км/ч. Двигателят бързо набира обороти и тегли добре колата още с потеглянето. При изпреварване само трябва да настъпите рязко газта и приятно ще се изненадате колко бързо ще се озовете отпред без никакво напрежение. На извънградско разходът на дизел е под 5 л/100 км, но в града и с включен климатик, семейният автомобил харчи 9 л/100 км. На магистралата с четири човека на борда и багаж, при поддържане на постоянна скорост от 120 км/ч, разходът е 6 литра на сто километра, което е един много приличен резултат за семейния миниван.

Обновеният Opel Zafira осигурява много добър комфорт на возене с правилно настроено шаси.

Обновеният Opel Zafira има много пространство в салона, удобни седалки и осигурява много добър комфорт на возене, за което голяма заслуга има ефективната шумоизолация на пътническата клетка и правилно настроеното шаси. Окачването на колата не е много твърдо и дори вози стегнато на некачествените пътни настилки. Реакцията на кормилното управление не е особено бърза и директна, но за семеен миниван прецизността на управление е добра.

Реакцията на кормилното управление не е особено бърза и директна, но е прилична за семеен миниван.

Модернизираният Opel Zafira може да се похвали с редица решения и удобства, съпътстващи водача, които се грижат за безопасността на движение. Сред тях са адаптивните светодиодни фарове AFL+, системата OnStar, адаптивно регулиране на скоростта и дистанцията, асистент за пътната лента, системата за мониторинг на слепите зони, система за разпознаване на пътните знаци, камера за обратно виждане и адаптивно окачване FlexRide. Вземайки най-доброто от своя предшественик и добавяйки елементи, които днес са почти задължителни в този клас автомобили, Opel засилва привлекателността на Zafira и нейната позиция спрямо конкурентите си. Ако планирате покупката на такава кола, изберете версията с по-мощния дизелов мотор и ще се радвате на комфортно и икономично пътуване, съпроводено с най-съвременна свързаност.

Opel Zafira 2.0 CDTI Innovation

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор

6-степенна автоматична скоростна кутия

170 к.с. макс. мощност при 3750 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

10,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

205 км/ч максимална скорост

6,1 л/100 км смесен разход на дизел

161 г/км емисии на СО2

53 530 лева цена на модела