0

Второто поколение на Peugeot 5008 последва всички съвременни тенденции и се преобрази от миниван в модерен и атрактивен SUV. Новото Peugeot 5008 запазва конфигурацията със 7 места, но сега те са много по-удобни и пълноценни. Моделът е построен върху модулната платформа EMP2, която се използва и от Peugeot 3008, който дебютира у нас през миналата година и стана „Кола на годината” в Европа за 2017 г. Новото Peugeot 5008 е дълго 4,64 метра, широко 1,91 метра и високо 1,65 м, а междуосието му е цели 2,84 метра. Въпреки големите си размери, новият кросоувър е доста лек с тегло от 1385 кг в базовата версия. Намаленото тегло се дължи на предните калници, изработени от алуминиеви сплави и пластмасовата пета врата.

Задните колони са черни, а триизмерните LED светлини наподобяват следи от ноктите на хищник.

Новото Peugeot 5008 привлича вниманието още с външния си вид и най-вече с предната си част, която наподобява на 3008. Хромираната радиаторна решетка е широка и почти изправена, а от горната й част тръгват скосените фарове с LED дневни светлини, които опционално могат да бъдат изцяло светодиодни. В предната броня изпъкват трите големи отвора за въздух. Предният капак е високо, надвесите са къси, а в странични стени се забелязват релефни щампи с извивки.

Прагове са с хромирани лайсни, а в долната част каросерията е покрита с предпазни пластмасови панели.

Прагове са украсени с хромирани лайсни, а в долната част каросерията е покрита с предпазни пластмасови панели. Новото Peugeot 5008 изглежда атлетично, като задните стойки на покрива са по-изправени от предните. Линията на покрива е подчертана с хромирана рамка, която тръгва от основата на предните колони и завършва в черните задни колони на колата. На покрива се е появил стилен спойлер. Триизмерните задни LED светлини наподобяват следи от ноктите на хищник. Стандартно летите джанти са 17-инчови, а във версията GT колелата са 19-инчови.

В новия ергономичен i-Cockpit воланът е скосен отгоре и отдолу, а пред водача има 12,3-инчов LCD дисплей.

Пътувайки няколко часа с новото Peugeot 5008 бях впечатлен от интериора му и седалките. За облицовката на салона са използвани висококачествени материали, а сглобката и шевовете във версията GT са характерни за премиум сегмента. Салонът е декориран с алкантара, а панелите са покрити с пиано лак, стилно съчетан с хром. Пред мен е така нареченият i-Cockpit, характерен за новите модели на Peugeot. Воланът с три лъча е малък, с овална форма и плосък в горната и долната част, наподобявайки кормило на състезателен болид. Таблото е разположено високо и е точно на нивото на очите. Измервателните уреди се показват на 12,3-инчов LCD дисплей.

Предните седалки са удобни, имат странични опори, а позицията на седене е висока и видимостта е отлична.

Водачът може да променя неговата конфигурация, като избере например картата на навигационната система. Най-важните данни за шофьора се проектират върху предното стъкло. Централният панел е обърнал към водача, а отгоре се издига 8,0-инчовият сензорен екран на мултимедийната система. Благодарение на него има значително по-малко бутони, оформени като клавиши на пиано. Кормилната колона се регулира във височина и дълбочина. Позицията на седене в Peugeot 5008 е висока и видимостта напред и настрани е отлична. Предните седалки са удобни, имат странични опори и държат тялото на водача изправено в завоите.

Трите отделни седалки на втория ред се местят напред-назад до 18 см, а облегалките променят наклона си.

На втория ред е много просторно, има обширно място за краката и главите дори и на високи пътници, като седалките могат да се местят напред-назад до 18 см, а облегалките променят ъгъла на наклон според предпочитанията на пътниците. Салонът е достатъчно широк, а трите отделни седалки подсказват, че тук могат удобно да седнат трима пътника.

На третия ред има две седалки, на които могат да седнат както две деца, така и двама възрастни човека, но тъй като пространството за краката е ограничено, могат да се ползват само за пътуване на кратки разстояния. Седалките на третия ред могат да се вадят напълно и обемът на багажника достига 780 литра. Ако сгънете и седалките на втория ред, обемът нараства до 1940 литра. Подът на багажното отделение е на няколко нива.

При използване на седалките от третия ред остава място за багаж като например за два куфара и един сак.

Под капака на тестваното Peugeot 5008 е 1,6-литровият турбодизелов двигател 1.6 BlueHDi с мощност 120 к.с., комбиниран с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Тя работи плавно, като превключва неусетно скоростите, а ако водачът желае, може сам да сменя предавките с перата зад волана. Водещо при този мотор е икономията на гориво, като в реални условия средният разход беше 5,1 л/100 км. С този двигател Peugeot 5008 не е спортист, но има достатъчно тяга от 300 Нм, за да стартира прилично, а за изпреварване трябва да предвидите повече разстояние. Ако обичате да шофирате по-динамично, трябва да изберете 2,0-литровият турбодизелов двигател BlueHDi, който се предлага в два варианта със 150 и 180 к.с. Особено впечатляващ е най-мощният агрегат, който тегли отлично още от ниските обороти.

Шофирането на новото Peugeot 5008 е облекчено от куп приятни опции, като система за наблюдение на слепите зони, разпознаване на пътните знаци и следене за умората на водача, камери за 360-градусов обзор, безжично зарядно устройство за мобилни телефони, система за автономно паркиране, функция за масаж на предните седалки, пръскалка с парфюм и други. Новото Peugeot 5008 вече се продава у нас, като базовият модел струва 45 260 лева с ДДС и има възможност за ползване на данъчен кредит при покупка от фирми.

Peugeot 5008 1.6 BlueHDi GT Line

1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна автоматична скоростна кутия

120 к.с. максимална мощност при 3500 об/мин

300 Нм максимален въртящ момент при 1750 об/мин

11,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

184 км/ч максимална скорост

4,3 л/100 км смесен разход на дизел

112 г/км емисии на СО2

45 260 лева базова цена на модела

61 481 лева цена на тествания модел

 

Трима братя в SUV-гамата на френския лъв

Това е цялата гама високопроходими модели на Peugeot – най-малкия 2008, средния 3008 и големия 5008.

Новото Peugeot 5008 е най-новият и най-голям модел в SUV-гамата на френската марка с логото с лъва. Ако обаче този автомобил ви се струва прекалено голям, от Peugeot вече са помислили за вас. В гамата на френския лъв има два по-малки модела, съответно 2008 и 3008, които за предназначени за по-малки семейства или за хората, които шофират предимно в града.

Peugeot 2008 се появи през 2013 г., но през миналата година претърпя сериозна модернизация, като вече носи гените на по-големите братя. Обновеното Peugeot 2008 се различава по новата вертикална предна решетка с увеличен размер и променените фарове. Най-малкото лъвче също се предлага с адаптирана система за контрол на сцеплението Grip Control, която контролира подаването на въртящия момент към задвижващите предни колела, като предотвратява буксуването и регулира скоростта на движение в зависимост от пътната настилка.

Три лъвски муцуни – най-отпред е най-малкото лъвче 2008, следват го средният 3008 и големият 5008.

Водачът може да избира между пет режима на управление – стандартен, сняг, кал, пясък и ESP OFF, т.е. изключване на електронната стабилизираща програма. Дори и без задвижване на четирите колела, Peugeot 2008 демонстрира отлично сцепление на хлъзгава настилка.

Гордостта на Peugeot при моделите с повишена проходимост е 3008, който не случайно беше избран за „Автомобил на 2017 година” в Европа от най-авторитетното жури на Стария континент. Peugeot 3008 е дълъг 4,45 м, което го прави по-подходящ за града. Освен това 3008 е и най-красивият модел от SUV-гамата на Peugeot, особено погледнат в три четвърти отзад. За да бъде проходим извън пътя и през зимата, 3008 е оборудван със системата Advanced Grip Control с режими за пясък, кал и сняг. По-късото междуосие от 2,68 метра му дава предимство на офроуд.