0

На европейския пазар компактният всъдеход Ford EcoSport беше пуснат през 2014 г. Оттогава от него са продадени над 150 000 броя от модела, като през миналата година продажбите нараснаха с 40%. За да бъде конкурентен в най-бързо растящия сегмент, от Ford подобриха значително компактния SUV е сега пред нас е един модел, с тотално подобрени външен вид и качество на интериора. Новият Ford EcoSport се отличава с по-елегантен външен дизайн, предлага още повече комфорт, съчетавайки функционалността на всъдеход с практичността на градски автомобил, оборудван със съвременни системи и технологии, подпомагащи водача.

Дизайнът на задната броня и задните светлини е обновен и придава по-елегантен и по-изваян вид на модела.

Външният вид на Ford EcoSport беше доста противоречив, особено в предна част. Сега тя е значително променена и наподобява на по-големите братя от семейството на Ford - Kuga и Edge. Решетката е с увеличен размер, а въздухозаборникът в бронята е значително по-малък. Нови са и продълговатите фарове, както и светлините за мъгла. Всъдеходът е запазил здравия атлетичен профил с къси надвеси на каросерията, релефни стени и раздути арки на колелата. Предният капак е доста висок, а долната част на каросерията е покрита със защитни пластмасови панели. Най-значимото подобрение във външния вид изпъква

във версията ST-Line със спортен оптичен пакет

и 17-инчови лети джанти вместо стандартните 16-инчови. На покрива е поставен спойлер, а в двата края на каросерията са разположени новите стреловидни светлини.

Салонът на ST-Line е с волан скосен отдолу, седалки с велур и частична кожена тапицерия с червен шев.

Големи промени са настъпили и в салона на Ford EcoSport. Пластмасата е декорирана с черни лакирани вложки. Новият волан с три спици е заимстван изцяло от Kuga. Във всички версии той е обшит с кожа, а във версията ST-Line с кожа и екологичен велур са тапицирани и седалките. Таблото пред водача е изцяло ново, окръжностите на оборотомера и скоростомера сега са по-големи и се виждат ясно, а екранът на бордовия компютър е цветен. Дизайнът на централната конзола е напълно променен, като отгоре е разположен сензорният дисплей на мултимедийната система SYNC 3. В зависимост от нивото на оборудване, неговият диагонал е 6,5 или 8 инча.

Централната конзола е променена, като най-отгоре е 8-инчовият сензорен дисплей на системата SYNC 3.

Системата предоставя възможност за гласов контрол, Bluetooth комуникация и система за подаване на сигнал при бедствие и катастрофа. Новите превключватели на аудиосистемата и климатика не изглеждат толкова оригинално, както преди, но са подредени по-рационално. Под тях са осигурени два USB порта, а жабката е снабдена с охлаждаща функция. Воланът на Ford EcoSport се регулира по ъгъл на наклон и в дълбочина, а седалката на шофьора се настройва по дължина и във височина, така че зад волана могат да седнат водачи с ръст от 1,50 до 2 метра. Позицията на седене е висока, което осигурява добра видимост напред и настрани.

Задните седалки са амфитеатрални, местят се напред-назад, а ъгълът на наклон на облегалките се регулира.

Предните седалки са удобни, а облегалките осигуряват добра странична опора. Задните седалки са поставени амфитеатрално, като има достатъчно широко място за краката и главите на високи пътници, според стандартите на моделите от този клас. Особено голямо е пространството над главата, което ще оценят хората с височина над 1,80 метра. Задните седалки се местят напред-назад на релси, а наклонът на облегалките се регулира и става удобно място за почивка. В зависимост от разположението на задните седалки, обемът на багажника на Ford EcoSport варира от 334 до 356 литра, а при сгъването им капацитетът се увеличава до 1238 литра.

Дори след премахването на резервната гума от багажната врата, тя все още се отваря настрани, а не нагоре.

Обновеният Ford EcoSport идва и с по-богата двигателна гама. Признатият за най-добър агрегат в класа си шест поредни години 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател EcoBoost вече е наличен във версии със 125 и 140 конски сили. При версията със 125 к.с. максималният въртящ момент е увеличен до 170 Нм и е на разположение в широкия интервал от 1400 до 4500 об/мин. Двигателят е пъргав и бодро откликва на натискането на газта, а с нарастването на оборотите тегли все по-плътно. Новата 6-степенна ръчна скоростна кутия работи точно, а ходът на лоста е кратък. Динамиката е прилична, а разходът на гориво в смесен цикъл е 5,4 л/100 км. Много удобна за придвижване в града е

6-степенната автоматична скоростна кутия

с пера за смяна на предавките на кормилната колона, за по-удобно превключване на скоростите. С автоматика консумацията в градски цикъл е в рамките на 7,2 л/100 км.

Клиентите могат да персонализират EcoSport ST-Line с новата опция за покрив в контрастен цвят.

Най-много впечатлява версията на двигателя 1.0 EcoBoost със 140 к.с., при която максималният въртящ момент е 180 Нм и е наличен в интервала от 1400 до 5000 об/мин. С навременното превключване на 6-степенната предавателна кутия, новият EcoSport реагира бързо и адекватно на натискането на газта и се ускорява динамично още от ниските обороти. Според данните средният разход на бензин е 5,4 л/100 км, а при теста бордовият компютър отчете само с литър повече. По-икономичен е Ford EcoSport с новия 1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор EcoBlue с мощност 100 к.с. В комбинация с 6-степенната ръчна скоростна кутия, в града той харчи 4,5 л/100 км, а

на извънградско разходът е едва 3,8 литра на 100 км.

Пикът на тягата от 215 Нм се достига при 1750 об/мин, благодарение на което моторът тегли уверено компактния SUV, както по магистралата, така и при изкачване по планински път.

Версията ST-Line е с по-твърди пружини, благодарение на което наклоняванията в завоите са по-малки.

Пътното поведение на Ford EcoSport е леко пренастроено, което е подобрило неговия контрол и управление. Променените настройки на електрическото сервоуправление осигуряват по-високо съпротивление и по-точна и информативна обратна връзка от волана. Окачването на компактния SUV е умерено меко, което се е отразило добре на комфорта на возене. Във версията ST-Line пружините са по-твърди и неравностите на пътя се усещат по-отчетливо, но затова пък наклоняванията в завоите са по-малки. Шумоизолацията е подобрена и в салона се чуват аеродинамични шумове само при високи скорости. Новият EcoSport предоставя усещане за стабилност и високо сцепление при шофиране, благодарение на интелигентната

система за задвижване на всички колела AWD.

Системата за двойно задвижване 4х4 следи сцеплението на колелата с пътната настилка и регулира подаването на въртящ момент към предните и задните колела в съотношение до 50/50 за по-малко от 20 милисекунди. Системата неусетно предава въртящ момент между четирите колела и осигурява по-голяма стабилност на пътя, особено при хлъзгави настилки.

Голямата трапецовидна решетка отпред е заобиколена от ъгловати фарове със стилни LED дневни светлини.

Новият Ford EcoSport е оборудван с интелигентни технологии, за да предложи още по-лесно и приятно шофиране на водача. Моделът предлага за първи път автопилот с регулируем ограничител на скоростта, който помага на водачите да спазват ограниченията на скоростта. Камерата за обратно виждане прави паркирането по-ефективно и по-безопасно. Автоматичните предни фарове и чистачки със сензори за дъжд намаляват стреса от шофирането и позволяват на водача да се концентрира по-добре върху пътя отпред, а отопляемият волан и климатик с електронен автоматичен контрол на температурата осигуряват още по-голям комфорт в купето. Огледалата с електрическо прибиране са и с подгряване за бързо потегляне в мразовити утрини.

Много удобна за града е 6-степенната автоматична скоростна кутия с пера за смяна на предавките зад волана.

Технологиите в помощ на водача включват още системата на Ford за следене на мъртвата точка, която предупреждава водача за приближаващи отзад автомобили и стандартната система за контрол на стабилността, която регулира въртящия момент на двигателя и спирачното усилие, за да помогне на водачите да поддържат контрол. Увеличената защита за пътниците вече включва въздушни възглавници за водача и пътника отпред, въздушна възглавница за коленете на водача, нови странични въздушни възглавници, които осигуряват допълнителна защита за гръдния кош и са проектирани да насочат пътника далеч от удара. Новите въздушни възглавници тип завеса осигуряват максимална защита при страничен удар.

Обновеният Ford EcoSport вече се продава у нас и може да се поръча в центровете на „Мото-Пфое”.

Обновеният Ford EcoSport вече се продава у нас и може да се поръча в центровете на „Мото-Пфое”. Цените на модела започват от 32 900 лева с 1,0-литров бензинов турбодвигател EcoBoost със 125 к.с. и 6-степенна ръчна скоростна кутия. Като опция за него се предлага и 6-степенна автоматична скоростна кутия срещу доплащане 3000 лева. По-мощният вариант на 1,0-литровия EcoBoost е със 140 к.с. на цена от 39 000 лева в ниво Titanium и 42 800 лева в ST-Line. Моделът с 1,5-литров дизелов двигател със 100 к.с. и 6-степенна ръчна кутия се предлага само във високите нива Titanium (39 800 лева) и ST-Line (43 600 лева).

Новият 1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор EcoBlue е комбиниран с 6-степенната ръчна кутия.

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-Line

1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор

6-степенна механична скоростна кутия

140 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

180 Нм въртящ момент при 1400-5000 об/мин

185 км/ч максимална скорост

11,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

5,4 л/100 км среден разход на бензин

125 г/км емисии на СО2

42 800 лева цена на модела