0

П рез есента на миналата година Renault представи второто поколение на Captur. В началото на годината компактният кросоувър дебютира и у нас. Новият модел е изцяло променен, запазвайки всички качества, които го направиха толкова успешен. За да отговори на силната конкуренция, новото Renault Captur се трансформира в SUV с атлетична стойка. Моделът разшири възможностите за външни и вътрешни персонализации, добавяйки повече пространство и комфорт за пътниците.

През есента на миналата година Renault представи второто поколение на Captur. В началото на годината компактният кросоувър дебютира и у нас. Новият модел е изцяло променен, запазвайки всички качества, които го направиха толкова успешен. За да отговори на силната конкуренция, новото Renault Captur се трансформира в SUV с атлетична стойка. Моделът разшири възможностите за външни и вътрешни персонализации, добавяйки повече пространство и комфорт за пътниците.

Първоначално новото Renault Captur се предлагаше с 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор TCe 100 с мощност 100 к.с., съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия. След него са двата 1,3-литрови 4-цилиндрови бензинови двигателя с турбокомпресор с мощност 130 или 154 к.с. В двигателната гамата остана и 1,5-литровият турбодизелов мотор Blue dCi в два варианта на мощност – с 95 и 115 к.с. Всички агрегати освен базовия са съчетани с 6-степенна механична скоростна кутия или 7-степенна роботизирана автоматична трансмисия с двоен съединител EDC.

За да предложи на клиентите си добра динамика, съчетана с нисък разход на гориво и минимални вредни емисии на СО2, компанията Renault пусна на пазара нов вариант на задвижване, което съчетава 3-цилиндровия бензинов турбодвигател TCe 100 с възможност за работа с пропан-бутан.

С тази нова система, комбинираща работа на два вида гориво, двигателят предлага подобрена горивна производителност, която позволява комбиниран разход на гориво от 7,6 л/100 км и емисии на CO2 от 123 г/км. При цена на пропан-бутана от 79 стотинки за литър, с новото Renault Captur TCe 100 LPG изминаването на 100 км в комбиниран цикъл струва само 6 лева. Този феноменален резултат превръща модела в истински спестовник на пари и го прави екологичен и модерен кросоувър.

Интеграцията на пропан-бутан в новия Captur е операция, извършвана директно в завода на Renault. За потребителите това означава лесна поръчка, без допълнително забавяне и едно лице за контакт за гаранцията и поддръжката на автомобила в мрежа, обучена за работа с тази технология. Още от самото начало, бензиновият двигател на новото Renault Captur TCe 100 LPG е проектиран да работи както на бензин, така и на пропан-бутан. Моделът е оборудван с два отделни резервоара, един за бензин и един за пропан-бутан.

Допълнителният резервоар за пропан-бутан е изработен от високоякостна стомана и е разположен на мястото на резервната гума, без да докосва резервоара за бензин като по този начин се запазва обемът на багажника. Техническата система е допълнена от възвратен клапан, 80% ограничител на запълване, ограничител на дебита, електромагнитен клапан и предпазен клапан. Пълният обем на резервоара за пропан-бутан е 40 литра, но използваемият е 32 литра. Зареждането на резервоара също е бързо и лесно, като отнема само 2 минути. Превключването е лесно за водача.

Преминаването от бензин на пропан-бутан и обратно се извършва по два начина - ръчно, чрез специален превключвател, разположен в купето, като избраният режим след това се повтаря при следващо стартиране на двигателя, или автоматично, когато резервоарът за пропан-бутан е празен. С два пълни резервоара автомобилът има кумулативен пробег от над 1000 км, тъй като бензиновият е с обем 48 литра. При среден разход на бензин от 6 литра на 100 км, пробегът е 800 км, а само на пропан-бутан Captur може да измине над 400 км. Благодарение на тези показатели, новото Renault Captur TCe 100 LPG се превръща в идеалния семеен автомобил, с който да се отправите на екскурзия до Европа.

Новият бензинов 1,0-литров 3-цилиндров турбомотор с максимална мощност 100 к.с. е комбиниран с 5-степенна механична скоростна кутия. Максималният въртящ момент от 170 Нм е наличен от 2000 об/мин, което го прави подходящ за широк спектър от употреба, като същевременно намалява разхода на гориво и емисиите на CO2. При ниски обороти двигателят все още се събужда, но след 2000 об/мин турбината се включва и агрегатът тегли чудесно новия Captur.

Двигателят работи доста рафинирано и почти не се усещат вибрациите, характерни за 3-цилиндровите мотори. Разходът на бензин също е скромен, като в комбиниран цикъл е 6 л/100 км, в града е около 7,5 л/100 км, а на извънградско пада до 5 л/100 км. Средният разход на новия двигател TCe 100 LPG е малко по-висок на пропан-бутан, но общите разходи за гориво на километър се намаляват с до 30% в сравнение с бензиновия двигател и с до 8% в сравнение с дизеловия агрегат. Освен това новият двигател отделя около 8% по-малко емисии на СО2 от еквивалентния бензинов двигател.

На пътя новото Renault Captur TCe 100 LPG вози една идея по-твърдо, тъй като отзад окачването не е независимо, а е с торсионна греда. Технологията Multi-Sense на Renault предлага три различни режима на шофиране - Sport, Eco и My Sense. В режим Sport воланът е по-точен и прецизен за по-директно управление. Новият Captur е доста по-маневрен в града, а шумоизолацията е сериозно подобрена.

Новото Renault Captur TCe 100 LPG се предлага в България на цени от 33 490 лева за ниво на оборудване Life, 34 800 лева за нивото Zen и 38 090 лева за топнивото Intens.

Технически характеристики

Renault Captur TCe 100 LPG Life

1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател

5-степенна механична скоростна кутия

100 к.с. максимална мощност при 5000 об/мин

170 Нм максимален въртящ момент при 2000 об/мин

13,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

202 км/ч максимална скорост

6,0 л/100 км среден разход на бензин

7,6 л/100 км среден разход на пропан бутан

123 г/км емисии на СО2

33 490 лева цена на базовия модел