Renault Captur дебютира през 2013 г. и оттогава жъне все по-големи успехи. През 2016 г. Captur стана най-продаваният градски кросоувър в Европа с 215 670 продадени коли. За да продължи успешното представяне в борбата с конкурентите, французите от Renault обновиха Captur и го направиха още по-привлекателен. След фейслифта Captur има нови C-образни LED светлини и съблазнява със свежи цветове и стъклен покрив. Обновеният Captur остава верен на успешната си рецепта със своята двуцветна каросерия и продължава да надгражда, добавяйки два нови екстериорни цвята - оранжев „Атакама” и син „Океан”, както и нов платинено сив покрив.
Новите цветове дават възможност за персонализация с над 30 потенциални комбинации, които позволяват на клиентите да прекроят външния вид на своя нов Captur според вкуса им. Освен това се предлагат и пет различни пакета за персонализация на интериора, като контурите на централния панел, аераторите, високоговорителите и скоростния лост са в цветовете „Слонова кост”, син „Океан”, карамел, червен и хром. Те са допълнени от външни пакети в цветовете „Слонова кост”, червен, син „Океан”, кафяв „Капучино” и оранжев „Атакама”, с които са оцветени капачките на болтовете на джантите и лайсните на вратите.
Подобно на последните модели от продуктовата гама на Renault и обновеният Captur е оборудван с изцяло LED къси и дълги предни светлини. Тази технология подобрява външния вид на автомобила и безопасността, като намалява заслепяването. В новия Captur са монтирани и C-образни задни светлини, които се виждат през нощта и деня. Новият Captur се различава, приближавайки се като дизайн до по-големия си брат Kadjar.
Радиаторната решетка е модифицирана благодарение на отличителна хромирана ивица. Под предната и задната брони сега са монтирани нови защитни скари, които загатват приключенския дух на Captur. За трите нива на оборудване се предлагат три вида 16- и 17-инчови алуминиеви джанти. Сега Captur може да се поръча с фиксиран стъклен покрив за ниво Intens. В комбинация с двуцветната каросерия, той прави дизайна на автомобила още по-ярък.
Интериорът на обновения Captur е по-изискан от преди, като в салона са използвани материали от висококачествена пластмаса, лъскав хром и приглушени цветове. Воланът е изработен от по-приятни на допир материали и в по-високите версии на оборудване е тапициран в едрозърнеста кожа. Скоростният лост е с по-модерен вид, докато панелите на вратите са модифицирани с цел безпроблемно монтиране на тях на всички бутони и контролери. LED светлините над предните седалки включват индивидуални светлини за четене. При по-високите версии новият дизайн на седалките обгръща тялото на водача и пътника до него, предлагайки допълнителни странични опори и по-голям комфорт.
Пътниците на борда на Renault Captur ще се радват на уникалното изживяване с аудиосистемата на Bose, която трансформира салона в истинска концертна зала, създавайки автентичен, чист и реалистичен звук, напомнящ изпълнение на живо. Това музикално изживяване е постигнато чрез система, базирана на 6 високоговорителя Bose и субуфер в багажника. За първи път Renault Captur е оборудвано с най-модерната мултимедийна система R-Link Evolution със 7-инчов сензорен екран, с навигация, Bluetooth, възпроизвеждане на снимки, музика и широко разнообразие от приложения.
Най-търсеният двигател за Renault Captur е 1,5-литровият турбодизелов агрегат Energy dCi 90 с мощност 90 к.с. Моторът е комбиниран с 6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител EDC. Благодарение на въртящия момент от 220 Нм при 1750 Нм, Captur показва добра динамика и се ускорява уверено дори и при изкачване на стръмен наклон. Двигателят е много еластичен, а 6-степенната автоматична трансмисия с два съединителя комбинира плавна смяна на предавките, отзивчива реакция и нисък разход на гориво. Автоматикът работи отлично и не се налага да се използва ръчния режим на трансмисията.
При нормално шофиране средният разход на дизел е в рамките на 4 л/100 км, а в града е не повече от 5 л/100 км. Моделът е оборудван с много съвременни удобства, сред които светлинен индикатор за движещи се автомобили в слепите точки на страничните огледала, включително мотори и велосипеди. Освен задни сензори за паркиране, Captur може да бъде оборудван и с камера за движение на заден ход. За най-голямо удобство се предлага и система за автономно паркиране, при която водачът задава как иска да паркира - паралелно, перпендикулярно или под ъгъл, а системата координира завиването на автомобила, като не се налага водачът да прави нещо, а трябва само да се фокусира върху ускоряването и спирането.
Renault Captur Energy dCi 90 Zen
1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател
6-степенна автоматична скоростна кутия EDC
90 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин
220 Нм максимален въртящ момент при 1750 об/мин
13,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
172 км/ч максимална скорост
3,8 л/100 км среден разход на дизел
99 г/км емисии на СО2
37 390 лева цена на модела
