Четвъртото поколение на Suzuki Swift олицетворява по най-добрия начин опита на японците в производството на компактни градски автомобили, но подчертава и традицията на компанията в създаването на коли със спортен дух, които да носят удоволствие от шофирането. Изцяло новото поколение на Suzuki Swift се отличава със спортен дизайн и младежки интериор, като е оборудвано с всички актуални технологии на японската марка.
Новият Swift се предлага с богато оборудване, надвишаващо средното за класа ниво, съвременни системи за активна и пасивна безопасност, голямо разнообразие от двигатели и скоростни кутии с подобрена динамика и икономичност, както и система за задвижване на четирите колела 4х4. Новият Swift е с намалено теглото от 960 кг до 840 кг, радиусът на завой е с 40 см по-малък, междуосието е увеличено с 20 мм, а обемът на багажника е нараснал с 25%.
Новият дизайн на Suzuki Swift се фокусира върху еволюцията на базата на своя предшественик. Запазвайки характерния силует на дизайна, сега е създаден един нов модел, който възбужда сетивата. Резултатът е един напълно нов Swift с особено забележимо присъствие. Компактната, ниска и широка каросерия, с нисък център на тежестта, въплъщава напълно спортния вид на новия модел. Агресивната предна маска с широк отвор в съчетание с атлетичните линии, преминаващи през профила на автомобила, създават усещане за динамика. За да има по-голямо пространство в купето за пътниците, междуосието на новия Swift е увеличено с 20 мм до 2450 мм спрямо това на предишния модел. Височината е намалена с 15 мм, широчината е по-голяма с 40 мм, а дължината на каросерията е намалена с 10 мм до 3840 мм.
Интериорът на новото Suzuki Swift се отличава със съвременен и младежки дизайн, който изразява спортните амбиции на модела. Централната конзола е обърната към водача, а купето създава усещането за по-голям простор в сравнение с предходния модел. Впечатляващо е арматурното табло, в средата на което се намира 4,2-инчов TFT LCD цветен екран, който предоставя информация за управлението на автомобила, използвайки лесни за разбиране графики. Динамичното излъчване на новия Swift се допълва от спортната форма на волана.
На централната конзола е поставен 7-инчов сензорен екран с логично меню и напълно стандартен набор от функции, включително навигация. На екрана се показва и картината от камерата за заден ход. Мястото за пътниците отпред е просторно и широко, има достатъчно пространство за главите, а за пасажерите отзад е осигурено повече пространство за главите и коленете, но там трудно биха седнали трима човека, освен ако единият не е дете. Новото Suzuki Swift разполага с по-голям багажник с обем 265 литра, който е с 54 литра повече от предишния модел и достига 947 литра при сгънати задни седалки.
За новото Suzuki Swift се предлагат два бензинови двигателя – модернизираният атмосферен 1,2-литров 4-цилиндров мотор DualJet с мощност 90 к.с. и новият 1,0-литров бензинов турбомотор BoosterJet със 112 к.с. Стандартно и двата агрегата се комбинират с 5-степенна механична скоростна кутия, а като опция за 1.2 DualJet се предлага безстепенна автоматична вариаторна CVT, а за 1.0 BoosterJet - 6-степенна трансмисия с хидравличен преобразувател.
Отначало се опасявах, че 1,0-литровият двигател няма да е достатъчно мощен, но в лекия Swift той е истинско чудо. Още с потеглянето моторът бързо се развърта и благодарение на максималния въртящ момент от 170 Нм изстрелва малкия хечбек уверено напред. Тягата е на разположение в широкия интервал от 2000 до 3500 об/мин, така че Swift с лекота спринтира за изпреварване и при включване на магистралата от бензиностанция. Бързото ускорение е придружено от много сочен и приятен гърлен звук от изпускателната система, така че е удоволствие да „изцедите” двигателя на всяка предавка. Трудно ми е да повярвам, че при този Swift ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 10,6 секунди, тъй като субективно се усеща много по-бързо. При задръстванията в час пик в града, консумацията е 6 л/100 км, а на магистралата е 5,7 л/100 км. На планински път с умерено темпо разходът е в рамките на 4,6 л/100 км.
Ако шофирате Swift основно в града, по-удачен избор е 1,2-литровият атмосферен бензинов двигател. Естествено той няма динамиката на турбомотора, но пък е доста по-икономичен в задръстванията. Двигателят е комбиниран с полухибридната система на Suzuki - SHVS, която се състои от интегриран генератор и компактна литиево-йонна батерия. Тази технология не може да задвижва Swift с електрическа тяга, но моторът-генератор литиевата акумулаторна батерия са инсталирани тук, за да подпомогнат бензиновия двигател. И те му помагат, когато има нужда – при ускорение например. Самата система е почти незабележима, поради компактните си размери. В комбинация с полухибридната система, средният разход е едва 4,0 л/100 км, което е най-ниската стойност в класа на бензиновите атмосферни двигатели.
Новото Suzuki Swift се управлява послушно и точно, но без излишно вълнение. По-важното е, че с увеличаването на скоростта усилието на волана леко се засилва, а при паркиране воланът става много лек. Благодарение на твърдото окачване, колата е стабилна по планинските серпентини, но дупките предизвикват неприятни удари и обезпокоително друсане.
Suzuki Swift 1.0 BoosterJet GL+
1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател
6-степенна механична скоростна кутия
112 к.с. максимална мощност при 5000 об/мин
170 Нм максимален въртящ момент при 2000-3500 об/мин
10,6 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
195 км/ч максимална скорост
4,6 л/100 км среден разход на бензин
104 г/км емисии на СО2
27 746 лева цена на тествания модел
Монитор


















