0

Volkswagen разшири своята гама с автомобил за хората, които търсят спортно изглеждащ модел с елегантен дизайн и прогресивни технологии. Новият Arteon е един авангарден Gran Turismo от бизнес класа, който завладява еднакво силно разума и сърцата. Петместният Arteon съчетава стилистичните елементи на класическите спортни автомобили с елегантността и вътрешното пространство на каросерията фастбек, като се превръща в идеалната авангардна алтернатива на класически бизнес седан или семейно комби. Зад атлетичния дизайн на Arteon се крие функционален интериор. За разлика от седаните, концепцията Gran Turismo предлага повече пространство и гъвкави възможности, благодарение на дългото междуосие и големия заден капак, наподобяващ задната част на спортните купета с каросерия фастбек.

Капакът на багажника завършва със спойлер, а задната част е визуално разширена с продълговати светлини.

Новият Volkswagen Arteon използва модулната платформа MQB. Дължината достига 4862 мм, широчината е 1871 мм, височината - 1427 мм, а междуосието е 2841 мм. Аеродинамиката е подобрена и коефициентът на челно съпротивление е само 0,265. Според консервативните стандарти на Volkswagen, дизайнът на Arteon е много смел. Автомобилът съвсем малко се отличава от прототипа Volkswagen Sport Coupe GTE. Той е със стремителен профил със заоблен покрив и висока линия на прозорците, но не е седан, а лифтбек. Огромната хромирана решетка е комбинирана с извити LED светлини, а капакът е релефен. Капакът на багажника е завършва със спойлер, а задната част е визуално разширена с продълговатите светлини. Версията R-Line изпъква с аеродинамичен бодикит и 19-инчови колела вместо стандартните 17-инчови.

На централния панел е 9,2-инчовият сензорен екран на мултимедийната система с управление с жестове.

Салонът на Volkswagen Arteon изглежда по-сдържано и е направен в стила на Passat. Забелязват се познатите вентилационни дефлектори по цялата ширина на предния панел и стилният аналогов часовник. Воланът с три лъча с плоско дъно също е заимстван от Passat. Интериорното покритие обаче е доста по-добро - кожата е комбинирана с полирани алуминиеви и черни лакирани вложки. Педалите са украсени с метални пластини. Всички версии на Volkswagen Arteon са оборудвани с

цифров инструментален панел с 12,3-инчов дисплей

с течни кристали. Най-важните данни също могат да бъдат проектирани върху предното стъкло. На наклонения централен панел на Arteon е инсталиран огромен 9,2-инчов сензорен екран на мултимедийната система с управление с жестове. Големите бутони на климатичната система са украсени с хром и са подредени рационално. Воланът се регулира по височина и в дълбочина.

На задните седалки мястото за краката е достатъчно, но покривът „краде” от пространството над главата.

Предните седалки с отопление са доста удобни и държат перфектно тялото на водача. Версията R-Line има спортни седалки с още по-добри странични опори. Позицията на седене може да се настрои ниско. Между водача и пътника до него е разположен подлакътник, в който се крие доста обемна кутия. На втория ред в Arteon мястото за краката е повече от достатъчно, но ниско падащият покрив „краде” част от пространството над главата. Задните седалки са оформени за комфортното пътуване на двама пътници. Багажникът е огромен – в нормално състояние обемът му е 563 литра, а със сгънати задни седалки - 1557 литра.

Спортната версия R-Line изпъква с аеродинамичен бодикит и 19-инчови колела вместо стандартните 17-инчови.

Стандартното оборудване на Volkswagen Arteon е по-богат от Passat и включва електрически прозорци и огледала за обратно виждане, климатроник, аудиосистема, Bluetooth, адаптивен круиз контрол с режим за задръствания. Също така има 7 въздушни възглавници, системи за стабилизация и автоматично спиране. В най-скъпата версия R-Line са добавени система за безключов достъп, сензори за светлина и дъжд, автопилот за паркиране, електрически предни седалки, системи за следене на лентата на движение и слепите зони. Като опции са налични панорамен покрив, седалки с вентилация и функция за масаж, камери за 360-градусов обзор, Wi-Fi и много други.

Спортните настройки и пониженият център на тежестта намаляват значително наклоняването в завоите.

Един от най-динамичните варианти за задвижването на Volkswagen Arteon е 2,0-литровият 4-цилиндров дизелов двигател с два турбокомпресора с мощност 240 к.с. Огромният въртящ момент от 500 Нм е на разположение още от ниските обороти и дава възможност да ускорите пъргаво и да изпреварите бързо. Във високите обороти двигателят радва с приятен звук, който наподобява 6-цилиндров мотор. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 6,5 секунди, а максималната скорост е 245 км/ч. Освен това Arteon е относително икономичен и в града харчи 7,1 л/100 км, а извън него - 5,1 л/100 км. Автоматичната 7-степенна роботизирана скоростна кутия DSG с двоен съединител демонстрира много бързо превключване на скоростите. Системата за двойно задвижване 4х4 допринася за по-доброто сцепление с пътя.

Опционалните адаптивни амортисьори подобряват комфорта на возене, особено по настилка с неравности.

Volkswagen Arteon е настроен за активно шофиране и окачването е по-стегнато, отколкото в Passat. Спортните настройки, съчетани с понижения център на тежестта намаляват значително наклоняването в завоите и дават възможност за динамична езда. Опционалните адаптивни амортисьори подобряват комфорта на возене. С недозавиването се бори технологията XDS, имитираща диференциал с повишено триене. Воланът е отзивчив, а при високи скорости натежава приятно. Качествената шумоизолация допринася за приятната атмосфера в салона дори при висока скорост. Новият Volkswagen Arteon вече се продава в България. Цените започват от 57 785 лева за базовата версия с новия 1,5-литров турбобензинов двигател 1.5 TSI.

Под предния капак е скрит 2,0-литров 4-цилиндров битурбодизелов двигател с мощност 240 конски сили.

Volkswagen Arteon 2.0 TDI 4Motion DSG7 R-Line

2,0-литров 4-цилиндров битурбо дизелов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител

240 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

500 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

6,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

245 км/ч максимална скорост

5,9 л/100 км среден разход на дизел

152 г/км емисии на СО2

102 500 лева цена на тествания модел