0

Един от най-интересните щандове на автомобилното изложение безспорно е този на германските марки Volkswagen и Audi. На него има най-много премиери, като повечето от тях идват директно от автосалона във Франкфурт, състоял се преди месец. Марката Volkswagen представя три премиери пред българската публика – чисто новият високопроходим модел Т-Roc, удълженият вариант на бестселъра Tiguan – Allspace със 7 места и изцяло новото шесто поколение на градския модел Polo.

Новият субкомпактен високопроходим модел T-Roc e четвъртият играч на производителя от Волфсбург в сегмента на SUV-моделите и продължава амбициозната офанзива в този клас. Моделът е с експресивен дизайн, има спортни пропорции, предлага избор от мощни двигатели, задвижване 4х4, различни елегантни цветови комбинации за екстериора и интериора. Има възможност за фабрична оптична спортна тунинг версия. Колата е оборудвана с най-модерните асистиращи системи, както и иновативни възможности за свързаност и онлайн услуги. У нас продажбите на новия кросоувър Volkswagen Т-Roc ще стартират към края на годината.

Tiguan Allspace има опция за 7 места, като каросерията е удължена с 215 мм, а междуосието – със 109 мм.

Новият Volkswagen Tiguan Allspace попълва нишата между Tiguan и Touareg в гамата на марката. Новият модел има опция за 7 места, като каросерията е удължена с 215 мм, а междуосието – със 109 мм. За повече пътници, повече багаж и повече гъвкавост на вътрешния обем, Tiguan Allspace разполага с респектиращ товарен обем, достигащ до 1920 литра. Максималният обем на багажника при 5-местната конфигурация нараства с 265 литра. За Tiguan Allspace има избор от 6 двигателя с мощност от 150 к.с. до 240 к.с., а задвижването на четирите колела 4Motion и автоматичната скоростна кутия с двоен съединител DSG са серийни при вариантите над 180 к.с.

Новото Polo се изкачва в по-висока категория и предлага технологии и удобства, характерни за Golf.

Шестото поколение на градския модел Volkswagen Polo продължава успешната история на модела, от който вече са продадени повече от 14 милиона екземпляра. Това е най-голямото Polo, произвеждано изобщо. Общата му дължина е вече 4053 мм, а удълженото с 94 мм междуосие прави комфорта на возене още по-добър. Германските конструктори са постигнали истинско чудо с вътрешното пространство. За всяко от местата има повече простор, а багажният обем е увеличен с 25%, до минимум 351 литра.

Новият Volkswagen Polo се изкачва в по-висока категория и в технологично отношение, като предлага възможност на напълно дигитален кокпит, нови музикални и навигационни оборудвания, предупреждение за наличие на опасност в мъртвите зрителни зони, автоматичен адаптивен темпомат и предни LED светлини, същите като на Golf. Системата за активно следене на дистанцията и автоматично спиране при опасност е включена в стандартното оборудване.

Новият спортен модел Golf R и авангардният модел Arteon са най-пъстрите коли на щанда на Volkswagen.

Един от най-интересните модели на щанда на Volkswagen безспорно е новият Arteon. Авангардният модел от бизнес класа заменя досегашното купе с 4 врати Volkswagen СС и използва модулната платформа MQB с напречен двигател отпред. Новият модел е позициониран над Passat в гамата на марката и съчетава стилистичните елементи на класическите спортни модели с елегантната външност и вътрешно пространство на каросерията Fastback. В огромното вътрешно пространство има място за 5 човека.

В салона отворите за вентилация са разпределени по цялата ширина на предния панел, в който има стилен аналогов часовник. В най-високите версии приборите са показани на 9,2-инчов екран на мултимедийната система с управление с жестове. Новите електронни системи следят и реагират при ограничения на скоростта, завои и кръгови движения. Зад големия заден капак сред автомобилите се крие обширно и гъвкаво багажно пространство с обем между 563 и 1557 литра. За задвижването на Volkswagen Arteon се предлагат общо шест турбодвигателя TSI и TDI с директно впръскване на горивото с мощност от 150 к.с. до 280 к.с. Моделът се предлага както с предно предаване, така и със задвижване на четирите колела 4Motion.

При тестове новият Volkswagen e-Golf достига до 300 км автономен пробег на ток, а в града минава 200 км.

На автомобилното изложение у нас дебютира и модернизираният електрически Volkswagen e-Golf. В сравнение с предшественика си, новият електромобил с нулеви вредни емисии предлага повече мощност, по-голям автономен пробег с едно зареждане на батерията и иновативни дигитални инструменти и функции. Увеличеният автономен пробег ще бъде огромно удобство на потребителите. Всекидневно e-Golf минава 200 км с едно зареждане на батерията, в зависимост от стила на шофиране и употребата на климатика. Това е увеличение с около 50% на годишна база. При тестове моделът достига до 300 км, което го превръща в най-удачен избор за потребителите, които искат да демонстрират заявката си за практичен и екологичен автомобил в рамките на градските и околоградски разстояния, без да се налага да правят компромис.

Освен електромобила e-Golf, сега Volkswagen представи у нас най-новия си „зелен” автомобил Passat GTE.

Освен електромобила e-Golf, сега Volkswagen представи у нас най-новия си „зелен” автомобил Passat GTE. Новият екологичен модел е Plug-In хибрид и в града може да се движи изцяло на ток. В същото време на пътя или на магистралата, хибридът Passat GTE може да бъде и динамичен, благодарение на комбинацията от бензинов турбодвигател и електромотор, които осигуряват системна мощност от 218 к.с. и ускоряват седана от място до 100 км/ч за 7,4 секунди. Новият Passat GTE доказва, че за безшумно и екологично придвижване трябва само да имате гараж или поне да разполагате с контакт на мястото за паркиране.

В електрически режим Volkswagen Passat GTE изминава до 50 км на ток и може да се зарежда в електрическата мрежа през буксата зад част от предната решетка. В хибриден режим електромоторът работи заедно с мощен 1,4-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател, като предава сумарната тяга към предните колела чрез 6-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG. В режим E-Mode, хибридният Passat GTE се движи почти безшумно. От водача и околните се чува единствено едва забележим шум от гумите.