След трусовете, които понесе през последните две години, марката Volkswagen се изправя на крака и на автосалона във Франкфурт във фокуса на най-силните прожектори е новият електрически кросоувър от семейството I.D. - I.D. Crozz. Моделът на бъдещето беше представен от д-р Херберт Дийс, председател на управителния съвет на Volkswagen, който наблегна на амбицията за трансформация на марката и стратегията „2025”. Германският автомобилен гигант започва радикална електрификация и иновативна развойна дейност, която да позволи разпространение на интелигентните технологии сред масов, максимално широк кръг шофьори по света. Volkswagen ще инвестира 6 милиарда евро в електрическа мобилност през следващите 5 години и планира най-голямата пазарна атака, откакто съществува.
Това включва трансформация на портфолиото, увеличаване на дела на SUV до 40% с пускане на 19 високопроходими модела на пътя до 2020 г. и развиване на новата изцяло електрическа платформа MEB, която да позволи продажби на над 1 милион изцяло електрически автомобили годишно от 2025 г. нататък. Заявката на Дийс е да повтори успеха на Beetle и Golf от миналото в развитието на мобилността и новият най-масов и обичан от хората модел на електрическата трансформация да бъде отново Volkswagen. Той заяви своята силна вяра в електрификацията и че най-хубавите дни на автомобилостроенето предстоят. Според него автомобилът на бъдещето ще бъде много по-сигурен, чист, комфортен и интелигентно свързан със собственика си.
С лансирането на новата електрическа архитектура, в която батерията е плоска и с формата на блокче шоколад, моделите от семейството I.D. ще предлагат 600 км пробег с едно зареждане и достъпна цена, под ценовото ниво от 30 000 евро. Бензиновите и дизеловите и двигатели ще продължат да бъдат дълго време на пазара, особено при най-големите всъдеходи, но през следващите 5-10 години за Volkswagen е важно да установи електрическите модели като трети естествен избор.
Сред планираните конкретни мерки са развойна дейност за намаляване на цената на батериите с 50% до 2020 г. Обратното броене към пробива в електрическата мобилност вече започна, а 2020 г. би могла да представлява повратен момент, защото Volkswagen набира скорост при разработването на ново поколение електрически автомобили I.D.Buzz и I.D.Crozz.
Новият електрически концептуален кросоувър I.D. Crozz е компактен модел с четири врати. В интериора има огромно пространство и възможност за гъвкавост при седалките. Премахната е B-колоната и плъзгащите се врати се отворят толкова широко, че без проблем може да се превози велосипед. Задвижването на Volkswagen I.D. Crozz е на четирите колела 4Motion, като е еднакво впечатляваща както извън асфалта, така и в лоши метеорологични условия. Един електромотор задвижва предната ос и още един задната, а разпределението на мощността се контролира чрез електрически кардан. Сумарната мощност е 225 кВт, а максималната скорост е 180 км/ч. Пробегът на този SUV е до 500 километра с едно зареждане на батерията. Батерията може да се зареди до 80% за 30 минути на станция за бързо зареждане. Идеалното разпределение на теглото между двете оси е постигнато благодарение на централно интегрираната батерия и двете задвижващи системи отпред и отзад.
Освен прототипа I.D. Crozz, на щанда на Volkswagen във Франкфурт за първи път беше показан и новият компактен кросоувър T-Roc. Той е първият SUV на марката в сегмента на автомобилите от 20 000 евро, но вече се превръща в образец за класа си. Новият T-Roc е функционален, динамичен, технологично иновативен и въплъщава всичко най-ценно от германската компетентност на Volkswagen. T-Roc e третата атака на офанзивата, започнала миналата година с новия Tiguan, продължила с Tiguan Allspace, който предлага всички удобства на бестселъра, плюс още две места за 7 души на борда. Следващият крайъгълен камък по темата е представянето на изцяло новия Touareg до няколко месеца.
Най-новият член на спортния отбор на Volkswagen е новото Polo GTI. Спортният хечбек се задвижва от 2,0-литров бензинов турбодвигател 2.0 TSI с мощност 200 к.с. Двигателят на Volkswagen Polo GTI се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия или със 7-степенна автоматична трансмисия DSG с двоен съединител. С този мощен мотор новото Polo GTI спринтира от 0 до 100 км/ч за 6,9 секунди.