0

Л екарят д-р Здравко Дамянов взел на туристи за два прегледа и промивка на ушите на 9-годишно дете от Литва, дошло на почивка със семейството си в хотел в курорта „Златни пясъци“, където работи специалистът.

Той ще бъде санкциониран за това, че е издал документа за извършените медицински дейности на английски език. По закон той трябва да е на български език, заяви пред БНТ д-р Петър Янев - директор на Дирекция "Медицински дейности" в РЗИ-Варна.

Само това нарушение са установили инспекторите от РЗИ-Варна при проверка на медицинската му практика за два прегледа и промивка на ушите на 9-годишно дете от Литва, дошло на почивка със семейството си в курорта “Златни пясъци”.

Проверката е установила, че ценоразпис има и той е поставен на видно място. Според закона частните медицински практики имат право сами да определят цените на извършваните от тях дейности.

Майката на болното дете разказа за NOVA, че след като то поддържало температура в продължение на четири дни и се е оплакало от болки в гърлото, ухото и носа, се наложило да посетят лекар. В аптеката, от която  купили лекарства, им препоръчали да отидат при д-р Здравко Дамянов, който работи в хотел в курорта „Златни пясъци“. Лекарят прегледал детето, казал, че трябва да се върнат пак след два дни. Сумата за плащане за двете посещения била 1450 лв.

Бащата на детето сподели, че много са харесали България, но след случая с доктора никога повече няма да се върнат. И допълни, че детето вече е добре.

От високи такси за медицинска помощ в курорта се оплака и английска туристка, която заплатила 600 евро, предаде NOVA.

Адвокатът по медицинско право Мария Шаркова каза, че всяка година възникват такива казуси по Черноморието и нищо не се променя. „Когато медицинските центрове работят без договор със НЗОК, може да определят каквито си искат цени. В нормативните актове няма регулация как се формират тарифите, няма и таван“, каза тя.

Шаркова посочи, че в медицинските центрове ценоразписът трябва да бъде поставен на видно място и не може да има различни тарифи за българи и за чужденци. И допълни, че пациентите имат право да бъдат информирани по разбираем начин за стойността на услугата, за да си направят сметка дали имат възможност да си позволят този „лукс".