П олзите за здравето от физическата активност са всеизвестни. Учените откриха обаче още една причина да започнете да спортувате, която не беше популярна досега. Оказва се, че дори най-простото физическо упражнение може да предотврати загубата на зрение.

Проучване на изследователи от Медицинския факултет на Университета на Вирджиния установи наскоро, че тренировките всъщност намаляват необичайния растеж на кръвоносните съдове в очите на лабораторните мишки с до 45%. Както обясниха експертите, необичайният съдов растеж причинява дегенерация на макулата и други очни заболявания.

„Въпросът дали здравословният начин на живот може да забави или предотврати развитието на дегенерация на макулата е съществувал от дълго време. Това проучване е първият път, когато се предоставят убедителни лабораторни доказателства“, смята UVA Брадли Гелфанд.

В същото време той подчертава, че тренировките не трябва да са интензивни или с големи натоварвания. По-специално, мишките, изследвани по време на експеримента, просто тичали по колелото с различни скорости.

"Докато мишките имаха колело и тичаха по него, имаше полза. И те го получиха при ниски нива на физическа активност", добавя Гелфанд.

В момента учените не знаят как точно упражненията помагат за подобряване на зрението. Смята се, че всичко е свързано с повишен кръвен поток, който се ускорява по време на спортната дейност. Това, от своя страна, може да бъде един от факторите, които помагат за предотвратяване на пролиферацията на кръвоносните съдове. Според Гелфанд, изследователите планират да продължат да изучават това откритие, за да направят окончателни заключения за ползите от упражненията за здравето на човешкото око.

За хората със слабо зрение, като правило, има медицински ограничения за спорт и физическа активност. Въпреки това, има няколко спорта, които се считат за полезни за здравето на очите. За тях говори ръководителят на отделението по офталмология в болница Боткин, кандидат на медицинските науки и доктор от най-висока категория Елдар Салихов.

За да се подобри зрението, лекарите съветват да се занимавате с такива спортове, при които е необходимо да следите бързо движещи се обекти. Такива спортове могат да бъдат тенис на маса, тенис на корт или бадминтон.

Спортуването може да помогне за поддържане на добро зрение, тъй като физическата активност подобрява притока на кръв към органите. Освен това учените посочват връзката между проблемите със зрението и лошата стойка. Те обясняват, че при нисък наклон на главата се нарушава акомодацията и се развива миопия.