Б ългария открива за света своите вина за първи път на 44-ото издание на туристическото изложение в Мадрид (ФИТУР), което се продължава до понеделник. На него си представят 110 държави, над 8000 компании и се посещава от над 200 000 човека.
Ивайло Кетерски, лицензиран сомелие и тур-гид (ViaVino), разказва за винопроизводителните региони на България със страст и знания, черпи посетителите на щанда на специална дегустация с добре подбрани червени и бели вина от няколко винарни, за да заинтригува за приключения в търсене на вкусната напитка и храни у нас.
Българският щанд тази година е по-красив и видим, украсен е с огромен постер с язовир Въча в Родопите и определено създава интерес към предложенията.
Министърът на туризма ни Зарица Динкова представи пред журналисти възможностите за целогодишни почивки в страната с амбиции да се позиционира по-добре и като здравна, СПА, кулинарна, приключенска и културно-историческа дестинация.
Мадридската дизайнерка Агата Руис дела Прада, която преди година направи ревю в София, също уважи събитието по специална покана и призна, че пак иска да дойде в България.
В близост, на тройно по-голяма площ, Португалия също кани туристи с винен туризъм, дегустации и промотира други традиционни занаяти като цветно грънчарство, плетиво, бродерия, сладкарство. Испанската северна провинция Галисия пък добавя туристически обиколки с малки влакове към винарски изби, исторически места, замъци и планински красоти.
Стотици круизи из цял свят (включително Гърция и Турция), големи спортни събития, лингвистичен и филмов туризъм, пътувания за пенсионери и юноши, зелени проекти в Латинска Америка, роботизация в хотелиерството, икономии в дигиталната среда са някои от акценти в тазгодишния ФИТУР. Гост-страната Еквадор представя свои продукти с типична храна и пъстри танци.
Златка Замова, Мадрид