0

Н яма места за спалните вагони до морето до края на юли, установи проверка на „Телеграф“. Само за няколко дни след като са пуснати, всички места са разграбени. Нощното пътуване във влаковете е предпочитано, защото купетата се заключват и има охрана. Спонтанно решилите да се възползват от тази възможност обаче няма скоро да могат да се възползват от нея, тъй като няма спални места.

Отзиви

„Миналата седмица ми се наложи да пътувам с БДЖ два пъти, като не го бях правил повече от 20 години. Не за Бургас, а за Търново. Вагоните, на които попаднах, са поносими, макар да са от време оно. Вече с какви хора ще се паднеш във вагон е рулетка. Ако вземеш билет за общ вагон може би е малко по-чисто. И двата влака, които трябваше да хвана, дойдоха навреме и пристигнаха навреме. За сравнение сега съм в Италия и тук ми се наложи да ползвам влак Неапол-Рим. Закъснението на влака (или поне времето, което аз чаках) беше 110 минути (почти 2 часа) и после ми писна и поисках да сменя влака. Качих се на другия влак, но той закъсня 20 минути с тръгването, после се движеше с 230-260 км/ч, но въпреки това с влизането в Рим закъсня с още десетина минути“, споделя потребител в reddit.com
Не така смята столичанка, пътувала с влака за София от Бургас преди два дни. Тя изрази възмущението си от асортимента на вагон-ресторанта, който според нея съществувал само на книга, тъй като в него буквално нищо не се продавало. „Не можах да си взема даже солетка“, споделя гневната пътничка, която искала да се разхлади с напитка от хладилника, който обаче се оказал празен. „Исках вода, независимо каква – топла, хладка, студена. Вместо това ми предложиха топъл швепс или бира. За съжаление тук има три вагон-ресторанта, които се прикачват на различните влакове, а асортиментът е под всякаква критика“, коментира тя. И сравнява цената на пътуването с тази в Германия, където в момента има кампания за популяризирането на пътуването с влак и билетите са по 9 евро. 

Тоалетни

За друга екстра в спалните вагони в ковид времената съобщи Столица.бг. С въртящи седалки на тоалетните чинии са оборудвани вече над 20 вагона. Те се монтират постепенно и на пътуващите със спален вагон са осигурени 56 в общо 23 спални вагона, информират от сайта. Такива седалки засега има само в спалните вагони, но подобно осъвременяване предстои и в пътническите. Любопитна подробност е, че първите четири антиковид седалки, монтирани още в началото на годината, не са пострадали от вандалски прояви.

Иначе нощните влакове са предпочитани и по друга причина – във влаковете масово няма климатици и вътре е жежко, а когато релсите се напекат, пада и скоростта.
Разстоянието от София до Бургас се взима за около 7 часа и 23 минути с влак (не най-бързия) и около 5 часа и 30 минути с автобус. При запазените онлайн билети от БДЖ информират, ако поради ремонтни дейности се налага влакът да тръгне по-рано и искат отговор по имейл от пътниците, че са били информирани и ще се съобразят с промяната.