С игнали за блокирани пари по сметките на потребители, след като са направили опит да направят резервация на хотел или къща за гости през една от платформите, заваляха в социалните мрежи, видя „Телеграф“.
Потребителите се оплакват, че са им блокирани сумите, които се внасят като депозит, но реално резервация няма.
От онлайн платформата коментираха, че проблем в тяхната система няма и ако не може да се плати за резервацията, потребителите трябва да се обърнат към банките.
ПРЕЗ ПОСЛЕДНИТЕ ПЕТ ГОДИНИ: Онлайн търговията измества бакалията!
От банките пък разблокират сумите в рамките на няколко дни, като при някои те надхвърлят 8 дни. Въпреки създадените неудобства обаче няма потребители, чиито пари не са били разблокирани и съответно могат да ги ползват, става ясно от коментари под публикации по темата.
Проблем
Много от коментиращите се съмняват дали проблемът не е в определени банки, защото при опит с друга карта им се получава резервацията. Други пък смятат, че може да има укриване на данъци.
Те споделят, че при опит да направят онлайн резервация има отказ, но при обаждане в хотела им предлагат да отидат на място и да платят. Идеята е данните, които се предоставят от платформите за краткосрочно настаняване, да не отиват в данъчните власти.
ВЛЮБЕНИТЕ ДА РАЗВЪРЖАТ КЕСИЯТА: Канят на СПА и билярд за Св. Валентин!
В един от коментарите дори потребител споделя, че при опит за плащане с карта на резервация им е изписано, че е неуспешно, но пък сумата не излиза в банковата сметка. За да си запази настаняване, е намерил телефон на мястото и се разбрал с домакините директно.
От коментарите под публикацията за проблема е описано, че основно блокирани пари по резервации започват от средата на януари. Други споделиха, че са имали сходен казус с друга платформа, но там директно отказвали плащането, без да задържат сумите.
Елена Иванова