0

И звестни инфлуенсъри ще снимат влогове у нас и ще рекламират българския туризъм. Това обяви ресорният министър Илин Димитров. Общо 720 хил. лв. са отделени за кампанията, обясни министърът пред Нова телевизия. Той уточни, че става дума за чуждестранни инфлуенсъри, които ще посетят страната ни и ще я представят в своите социални канали. 
Има обществена поръчка и за български влогъри, с които вече се работи. Един от тях е фотографът, станал известен покрай коментара на Илон Мъск за Белоградчишките скали.
“Трябва да подхождаме по-иновативно и да използваме всички дигитални канали”, изтъкна Димитров. 

Нужните пари за добра рекламна кампания, която да популяризира туризма у нас, са 90 млн. лв., подчерта министърът. И допълни, че когато започнем да посрещаме по 15-20 млн. души, тогава тези средства ще се увеличават. “Всеки един лев, който влиза за туризъм, се умножава по 2, 3 до 4 пъти в икономиката ни”, каза още Димитров.

Според него българите са преоткрили страната ни като туристическа дестинация. “Имаме много добри успехи в СПА туризма. Там, където той е развит, няма сезонност. България е на второ място в Европа по минерални извори”, изтъкна още Димитров. Той припомни, че преди няколко седмици е било прието виненият туризъм да бъде част от нематериалното културно наследство на България.

До 1-2 седмици ще бъдат сложени и табелите от АПИ. Заедно с културното министерство са изработени 12 винени маршрута, добави Димитров.
Ръст в туризма е регистриран през 2022 г. у нас. Страната ни миналата година е посрещнала над 4 млн. и  200 хиляди туристи. За сравнение през 2019 г. преди пандемията екскурзиантите са наброявали 3 млн. и 800 хиляди.