0

С ъюзът на международните превозвачи (СМП) са притеснени от незаинтересоваността на Министерството на транспорта как ще се прилага пакетът "Мобилност" за българските международни превозвачи. На пресконференция в БТА председателят на СМП Ангел Траков напомни, че пакет "Мобилност" е една рестрикция, която оставя огромен белег върху българския бизнес и днешната ситуация напомни времето, в което пакетът бил оповестен за обсъждане.

Съюзът на международните превозвачи (СМП) са притеснени от незаинтересоваността на Министерството на транспорта как ще се прилага пакетът "Мобилност" за българските международни превозвачи. На пресконференция в БТА председателят на СМП Ангел Траков напомни, че пакет "Мобилност" е една рестрикция, която оставя огромен белег върху българския бизнес и днешната ситуация напомни времето, в което пакетът бил оповестен за обсъждане.

В началото от СМП не гледали сериозно на пакета "Мобилност", а и тогавашните управляващите сметнали (правителството на Бойко Борисов - б.р.), че всички абсурдни неща в пакета нямало да се случат.

Съюзът на международните превозвачи не търси финансова подкрепа от държавата, а


иска най-елементарната подкрепа на държавата -


държавата да подкрепя своите компании, физически лица в несправедливите ситуации с пакета "Мобилност". Вече се прилага изискването за командироване и от днес трябва да се прилага изискването за връщане на автомобила след 8 седмици. Никой не знае как ще се прилага пакетът "Мобилност", недоумява Траков.

СМП са притеснени да не изпаднат в ситуация, в която да не знаят какво да правят и питат как ще бъде защитен националният интерес на българския превозвач. Ние не видяхме да са отбелязани всички наши предложения в Закона за автомобилните превози, посочи Траков и добави, че трябва да се направи среща с правителството и да се изгради транспортна стратегия. Основното ни притеснение е, че нямаме добра комуникация с Министерство на транспорта, изтъкна той.

Изпълнителен директор на СМП Йордан Арабаджиев очаква, когато браншът седне да разговаря с Министерство на транспорта и предлага готови решения, те да бъдат чути. Ние имаме предложения, които надявам се да бъдат изслушани и да бъдат прилагани, надява се той. СМП имали предварителни среща със зам.-министъра на транспорта и с МТСП. Въпреки това


предложенията на СМП не са залегнали в Закона за автомобилните превози.


Другото, за което настояват международните превозвачи, са отпадане на изискването за психологическа годност на водачите. СМП ще търсят среща с премиера Кирил Петков, за да може да чуе проблемите на автомобилния транспорт и да тръгнат да решават проблемите, които са на дневен ред.

Илиян Филипов, член на УС на Съюза и председател на БАСАТ, е недоволен от пълното неглижиране на транспортния министър Николай Събев за ситуацията на Съюза на международните превозвачи. До ден днешен от Министерство на транспорта никой не ни се е обадил да ни попита дали имаме или нямаме проблеми, изтъкна Филипов, като даде пример, че се обадили само председателят на Комисията по транспорт в парламента и медиите.

Заместник-министърът на транспорта Стоян Новаков, който също присъства в БТА, заяви, че Николай Събев винаги е отворен за срещи с бранша, но все още проблемите на международните превози и конкретно на Съюза не са стигнали до ресорния министър. Проблемите обаче са дефинирани и се решават в момента, увери Новаков.

Припомняме,


от самото начало на пакета се противопоставиха шест държави -


България, Литва, Латвия, Полша, Унгария и Румъния, последвани от Кипър, Малта и Естония.

През септември 2019 г. транспортната комисия на Европейския парламент даде зелена светлина за преговори по пакет "Мобилност" със Съвета на ЕС и Европейската комисия, след като седмица по-рано отхвърли предложението пакетът да бъде изтеглен от Еврокомисията. На 23 октомври 2020 г. България е подала три жалби пред Съда на ЕС за завеждане на дела по всеки от законодателните актове от Пакета за мобилност I.

Няколко пъти българските превозвачи протестираха и в София и в Брюксел, но явно безрезултатно.