Т унелът под Кресна на автомагистрала „Струма“ е 4 пъти по-скъп и по-неекологичен. Това каза в ефира на Нова ТВ строителният министър Гроздан Караджов. По думите му, проектът с две отделни трасета е най-евтин и най-екологичен.

Тунелът под Кресна на автомагистрала „Струма“ е 4 пъти по-скъп и по-неекологичен. Това каза в ефира на Нова ТВ строителният министър Гроздан Караджов. По думите му, проектът с две отделни трасета е най-евтин и най-екологичен.

Според него използването на старото трасе за изграждане на едното платно на автомагистралата в този участък в посока Кулата е най-удачният вариант. „Дори да е скоростен път с 2 ленти в едното направление, то пак ще е удачно, защото при движение с 80 км/ч този участък ще се минава само за около 10 минути“, поясни министърът. Караджов припомни, че сега в МОСВ се разработват нови мерки за защита околната среда за този участък от бъдещата автомагистрала. Той обаче не изключи всички останали варианти, включително и строителство на скъпия и дълъг тунел под дефилето.

Относно идеите на кабинета за изграждане на няколко моста над р. Дунав между България и Румъния той смята, че при най-оптимистично стечение на обстоятелствата за всяко отделно съоръжение ще са необходими поне 6 години за изграждането и пускането му в експлоатация. Строителният министър информира, че в петък той и министърът на транспорта ще проведат среща в Русе с румънските си колеги и на нея ще се обсъжда идеята на втори мост при най-големия ни крайдунавски град.

Във връзка с кадровите промени в държавното дружество „Автомагистрали“ ЕАД Караджов поясни, че има право да избира екипа, с който да работи. Той информира, че освободените шефове на дружеството пред него са говорели едно, а се оказва, че са били част от схемата за реализация на идеята за използване на инхаус поръчките за строеж на пътища.