0

Н искотарифният авиопревозвач "Райънеър“ (Ryanair) отчете загуба от 96 милиона евро за последните три месеца на 2021 г. и предупреди, че ще продължи да има нужда от намаление на тарифите през следващите месеци, съобщи БНР.

Нискотарифният авиопревозвач "Райънеър“ (Ryanair) отчете загуба от 96 милиона евро за последните три месеца на 2021 г. и предупреди, че ще продължи да има нужда от намаление на тарифите през следващите месеци, съобщи БНР.

Финансовият резеултат е много близо до консенсусната оценка за загуба от 101 милиона евро, направена в в аналитичните проучвания на компанията. Авиокомпанията загуби 306 милиона евро през същото тримесечие на 2020 г. и реализира печалба от 88 милиона през последните три месеца на 2019 г. - непосредствно преди началото на коронавирусната пандемия.

Междувременно нетните приходи на Ryanair нараснаха с цели 331% на годишна база, достигайки през последното тримесечие 1,47 милиарда евро, докато броят на клиентите скочи с 286% спрямо последните три месеца на 2022 г., достигайки 31,1 милиона. Ирландската нискотарифна авиокомпания, която превозва най-голям брой пътници в Европа, повтори прогнозната си загуба за цялата си финансова година, приключваща на 31 март, между 250 и 450 млн. евро.

"Въпреки че има подобрение на резервации в последно време с оглед на облекчаване на ограниченията за пътуване, трафикът за четвъртото тримесечие на финансовата 2021 г. (първото тримесечие на 2022 г.) изисква значителна ценова стимулация чрез по-ниски цени“, каза главният изпълнителен директор на Ryanair - Майкъл О'Лиъри.

Според него перспективата за последното тримесечие на финансовата 2021 г. остава "изключително несигурна“.

"Ще предупредим всички акционери да очакват по-нататъшни прекъсвания за Covid пандемията, преди ние тук, в Европа и останалият свят, най-накрая да обявим, че коронавирусната криза е вече зад нас“, добави той.

Ryanair също така потвърди очакванията си, че вероятно под 100 милиона пътници ще са летели с авиокомпанията през настоящата финансова 2021 година. Конкурентите easyJet и Wizz заявиха преди време, че очакват силно търсене заради летните ваканции, но Wizz каза, че излишъкът от капацитет през следващите месеци може да окаже влияние върху рентабилността.