М алко над 50 души, работници в  казанлъшката оръжейница Арсенал се събраха в центъра на Стара Загора, за да настояват дружеството да възстанови редовната ведомствена автобусна линия от Града на липите до Града на розите.

Малко над 50 души, работници в  казанлъшката оръжейница Арсенал се събраха в центъра на Стара Загора, за да настояват дружеството да възстанови редовната ведомствена автобусна линия от Града на липите до Града на розите.

По думите им до сега този транспорт се осигурявал по някаква програма, чието финансиране обаче било прекратено и никой не можел да им каже как ще пътуват след изтичането на принудителния едномесечен отпуск в средата на февруари. По думите на протестиращите, които стартираха подписка с адресат КНСБ в Стара Загора и околните селища живеели около 500 оръжейници, които за в бъдеще трябвало да разчитат на собствен транспорт, тъй като микробусите до Казанлък не можели да ги поберат.Те решили да изпратят подписката си до регионалния съвет на КНСБ – Стара Загора след като синдикалистите в дружеството не им обърнали внимание.

Изпълнителният директор на „Арсенал“ ЕАД Христо Ибушев пое ангажимент да бъде намерено решение до края на принудителния отпуск на хората. Целият наличен състав от близо 8000 работници и служители на казанлъшката оръжейница излезе в отпуск от 17 януари, хората, които нямат платен отдих са в неплатен. Срокът за затварянето е до 11 февруари, гласи заповед на изпълнителния директор  Христо Ибушев, който изтъква че на първо място сред причините за спиране на работата са високите цени на електроенергията и последиците от поредната ковид-вълна. Решението за поредния лок-даун в оръжейницата било съгласувано с лидерите на двата синдиката в предприятието – КНСБ и КТ “Подкрепа”. 

В заповедта се уточнява, че отпуските ще се зачитат за трудов стаж, осигуровките ще бъдат за сметка на работодателя. През този период от време работниците и служителите ще получат и ваучерите си за храна. При неотложна работа в завода, ще се прави списък на работниците, които да се допускат до територията на завода.