0

С ътрудник от екипа на транспортния министър Николай Събев е освободен часове след като стана ясно, че подготвен от него отговор на парламентарно питане е неточен и в голяма степен некореспондиращ с истинското състояние на нещата.

Сътрудник от екипа на транспортния министър Николай Събев е освободен часове след като стана ясно, че подготвен от него отговор на парламентарно питане е неточен и в голяма степен некореспондиращ с истинското състояние на нещата.

В края на миналата седмица министър Събев отговори на въпрос за ситуацията около проточилия се основен ремонт на старозагорския гаров комплекс, зададен му от народния представител Атанас Михнев, веднага след излизането му на трибуната социалната мрежа реагира на чутото , а социологът Първан Симеонов , който е старозагорец изрази съмнение относно достоверността на изреченото от нея.

В неделя, на въпрос относно парламентарното изслушване министър Събев написа:“Здравейте, моля да приемете извиненията ми за неверния отговор. Този който го е писал, вече не в в екипа ми. И започвам в дълбочина проверка на този строеж . Хубав ден!“.

Символичната първа копка за ремонтните работи бяха направени на 28 юли 2020 от тогавашния изпълнителен директор на държавната НКЖИ Красимир Папукчийски в присъствието на  министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков . Тогава беше заявено че градът  ще има гара с нов и модерен вид след две години,а реализацията на проекта ще струва 9,7 млн лв без ДДС.Според информационните табели пусковият срок е трябвало да бъде на 28 ноември 2021 година.

Обществената поръчка е била  възложена на  ДЗЗД "Европейска гара – Стара Загора", което включва фирмите "Парсек Груп" ЕООД, "Престиж бизнес-93" ООД, "Бигла – III" OOД и "АТМ" ЕООД. Проектът е на АТМ с ръководител и основател арх. Ивайло Мишев и се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие, чрез Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г..

Ще се подобри организацията на обслужване в гарата и ще бъдат създадени необходимите удобства и комфорт за пътниците.Предвидени са  мерки за енергийна ефективност, ще се подменят всички инсталации, стенни, подови и таванни покрития, нови фасади и ще бъде изградена нова климатизация. Гарата ще разполага с четири асансьора, за да бъде осигурен достъп до всички нива на хора с намалена подвижност.

Репортерска проверка в края на ноември 2020 година установи, че ремонтите се бавят с около 2 месеца, тогава изпълнителите заявиха, че са имали някои обективни затруднения, но че срокът  ще бъде спазен.След като изтече първоначалният пусков срок  настана пълна тишина по темата, а сега от парламентарната трибуна бе обявено че финалът е удължен до 30 април 2022-а. Сходна е ситуацията и с ремонтите дейности на жп гара Нова Загора на стойност 2,7 млн лв, чийто срок за усвояване изтича в края на годината.

В отговор на репортерско питане дали ще бъде намерен отговор на заплелия се казус относно цвета на фасадата в Стара Загора , за който местните жители настояват да има непременно зелени елементи министър Събев отговори:“ Ще се опитаме да намерим решение в зелено. Дължа го на града!“.