Б ългаринът се жали най-много за закъснели и отменени полети, както и за изгубен багаж в самолета.
Това сочат данните на Европейския потребителски център в България, оповестени от неговия директор Соня Спасова.
Онлайн
Много жалби има и за проблеми след покупка от онлайн търговци, допълни Спасова. Според нея българите все по-добре познават правата си и ги отстояват, когато бъдат нарушени. Тя се аргументира с това, че за първите шест месеца на тази година жалбите, постъпили в центъра, са с над 30 на сто повече в сравнение със същия период на 2023 г. Спасова уточни още, че 62% от сигналите, разгледани през миналата година, са решени в полза на потребителите. Центърът помага при възникване на проблеми с чуждестранни фирми в рамките на Европейския съюз (ЕС), Исландия, Норвегия или Обединеното кралство, допълни тя. Спасова допълни, че у нас най-много са жалбите срещу фирми от Румъния.
Внимание
Когато купуват онлайн, потребителите трябва първо да видят от кого пазаруват, съветват от ЕПЦБ. „Когато някой види реклама в социална мрежа и продуктът му хареса, не бива машинално да кликва, а трябва първо да види кой го предлага, да разгледа сайта на търговеца. Необходимо е да се обърне специално внимание на условията за доставката и за връщането на стоката“, допълни Спасова. Тя припомни, че потребителите имат право да върнат продукта в рамките на 14 дни от датата на доставка, като има и търговци, които дават по-голям срок.