0

С пешни мерки за безопасност в железниците. Причината - зачестилите инциденти с локомотиви през последните няколко месеца.

БДЖ с ново ръководство!

Контролът при движението на влаковете ще бъде затегнат чрез видеорегистратори. Това означава, че локомотивите ще се сдобият с два броя камери. Едната ще бъде разположена в челото на влака, а втората - в кабината на машиниста и ще записва неговите действия и реакции. Целта на камерите е по-лесно и по-бързо да се изясняват причините при възникването на произшествия.

15 януари - два товарни влака се удариха челно край Локорско. При инцидента загинаха двама души. За да може подобни трагедии да не се повтарят, една от мерките е да се внедрят камери в локомотивите. „Тестово са монтирани две камери. Едната е начело на влака, другата е в кабината”, обясни Кирил Костадинов - член на Съвета на директорите на БДЖ.

Челната камера ще следи за състоянието на железопътната мрежа, а тази в кабината - за уредите и действията на машинистите. „На този етап проектът е за 40 единици”, допълни Костадинов.

Една от целите е видеонаблюдението е да служи при разследване на произшествия. „Досега информация се извличаше от така наречените черни кутии, но те не визуализират и нямат картина”, подчерта още Костадинов.

Камерите ще се следят и от влаковите диспечери. Това ще им позволи да реагират в реално време, ако се налага, уточнява Костадинов. За проекта са заделени до 200 000 лева.

„Хубаво е, че железницата тръгва, но трябват пари. Колкото са инвестициите за техника, толкова трябва да са и за кадри и предварително обучение”, смята проф. Симеон Ананиев от „Клъстер Зелен Транспорт”.

Според експерти в сферата в дългосрочен план са нужни допълнителни мерки. „Трябва да се продължи обвързването на гарите със системите за сигурност и опазване на обществения ред, с местните органи на власт”, настоя проф. Ананиев.

Предвижда се още GPS системата на влаковете да уведомява превозвачите и диспечерите при превишена скорост.

*Източник: NOVA