0

Т аксиметровите стоянки в страната са незаконни.

„Всяка една община трябва да има генерален план за организация на движението, който определя мястото им. Това е изискване на Наредбата за пътните знаци и Наредбата за пътната маркировка. Ако нямаш такъв план, не може да се разкриват таксиметрови стоянки“, заяви пред „Телеграф“ председателят на Европейския център за транспортни политики Диана Русинова.

ЧЕСТИТО НА ПЕЧЕЛИВШИТЕ! Бакшиши наточиха секирата в още един наш град

Тя обясни, че тези стоянки освен с пътен знак трябва да се маркират и с бяла маркировка.

От думите ѝ стана ясно, че 20% от общините в България са направили планове и при тях стоянките са регламенитирани с генерални планове.  

Казус

Проблемът със стоянките е в това, че те не фигурират в генералните планове на общините или вече са неактуални, както е в София, тъй като валидността им е 5 години.

„Те са определени със заповед на кмета, която няма никаква юридическа стойност. Той не е компетентен да определя местата на стоянките“, коментира тя.

Русинова посочи, че всички планове на стоянките в София са рисувани на ръка и не са съгласувани с никого. Друг проблем е, че масово те са обозначени с два  пътни знака без маркировка, което е неправилно.

„Винаги над единия знак има друг, който забранява престоя и паркирането. Тук изпадаме в една много интересна ситуация – за кого е забранен престоят и паркирането – за такситата или за останалите автомобили“, коментира експертът. 

Пътни знаци

Поставянето на допълнителни указателни табели също е неправилно, смята Русинова. Тя призова да се спре със спекулацията, че те могат да отменят валидността на пътния знак.

„Това е абсолютно непознаване на нормативната уредба. Ролята на допълнителната указателна табела е да уточнява значението на даден знак. Ако имаме такси стоянка, може да се сложи допълнителна табела, която да уточнява броя на местата, както и работното ѝ време“, обясни тя.

УДАРИХА ПО МАСАТА: Таксиджии искат затвор за копърки, плашат с протести!

Русинова каза още, че табелите за синя и зелена зона, както и информационните табели за работното време на зоните или от сорта, че трамваят е с предимство, също са незаконни, защото в нито една община тези табели не са еднакви, а и защото в нито един нормативен документ не присъстват като форма и съдържание.

„Общините имат три години, трябва да си сменят всички пътни знаци, уреждащи синя и зелена зона. Това се налага заради отмяната на Наредба 18“, каза председателят на ЕЦТП.