В най-студения ден на годината Русе остана без парно и топла вода. Аварията на Топлофикация засяга целия град, предаде БНТ. Топлоподаването е спряно от снощи. Аварията е в един от топлоизточниците, твърдят от Топлофикация и се надяват в следобедните часове да отстранят повредата. Това обаче е поредното спиране на парното и топлата вода в града през студения януари. Русенци недоволстват, че плащат високи сметки за услуга, която е некачествена. От Топлофикация до момента не съобщават дали абонатите ще бъдат компенсирани.
Над 17 000 абонати от Русе за пореден път останаха неприятно изненадани от Топлофикация и изкараха на студено нощта. "Аз очаквам, че когато се прибера от работа, ще имам затоплен апартамент, оказва се, че плащам единици, които през това време отчита топломера, а нямам топло помещение и топла вода. Търся алтернатива, плащам допълнително сметки. Това е нещо системно, ако е еднократно добре, но вече системно е дразнещо. Докато тези аварии се случват, ние нямаме никакви компенсации в месечните сметки, дори доколкото знам обмислят увеличение на това потребление, което аз не получавам", казва Виолина Христова.
Здравните заведения също са без парно. Белодробната болница се спасява с климатици. Ръководството се притеснява от една страна дали ще издържи инсталацията, а от друга от високата сметка за ток, която ще плати.
Английската гимназия върна учениците си вкъщи. Часовете се провеждат онлайн. "Нашите деца тази сутрин бяха разходени до училището Английска езикова гимназия в Русе при минус 6 температура навън. От 4-ти до 6-ти нямахме парно, защото имаше генерална голяма авария на основен тръбопровод. Сега отново сме без парно и без топла вода. Никакъв алтернативен вариант нямам, освен електричеството, което с всеки изминал ден поскъпва, както и парното. Ние плащаме услуга, която не получаваме", казва Диана Иванова, родител.
От Топлофикация обясниха, че повредата е отстранена, а пълното възстановяване на топлоподаването се очаква в следобедните часове. Топлопроводите в града са над 80 км и често излизат извън строя. Те са стари и амортизирани, но трудно могат да бъдат подменени, защото само един километър струва над 1 милион лева.