0

С толичани са недоволни, че транспортната карта за една линия липсва в новата тарифа за градския транспорт. Две трети от мненията в общественото обсъждане на измененията на Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения транспорт в София са против отпадането на този превозен документ. 

Мотиви

Годишната карта за цялата градска мрежа е 365 лева, а за една линия, за 12 месеца сумата е 276 лева. „Цената е приблизително същата, а за да бъдат облекчени гражданите, даваме възможност тя да се плати на три вноски и да се пътува по всички линии“, коментира зам.-председателят на транспортната комисия в Столичния общински съвет Зафир Зарков от ГЕРБ. Предложението е първата вноска да е 150 лева и да е с валидност три месеца. Втората вноска е 120 лева и важи до края на второто тримесечие. След края на юни се внася третата вноска, която е 100 лева и картата е валидна до края на годината, стана ясно от дебатите в комисията вчера.

Метро

Автоматите за продажба на билети в метрото ще останат, но на тях трябва да може и да се валидират закупените онлайн карти и билети, смятат общинските съветници от „Демократична България“, които представиха свое предложение за корекции в наредбата. В становището на столичния „Метрополитен“ за новата тарифна политика пък пише, че трябва да се запази цената от 1,60 лева на билет, който се продава на касите и на автоматите в метрото, защото въпреки бързината и удобството на подземната железница предложената цена от 2 лева се обезсмисля при ползване на комбинация от наземен и подземен транспорт, която е практика в града. В бъдеще можело да се помисли за разделяне на пътуването на зони спрямо преминаването на брой на станции.

Одит

Да се направи одит на всички системи на градския транспорт, преди да влезе новата тарифа, решиха още съветниците в транспортната комисия на СОС. Кой и как ще продава превозни документи освен Центъра за градска мобилност пък тепърва ще се обсъжда, защото правилата няма да са част от наредбата, а ще се впишат в друг документ.