И зследователски екип от Лондонския глобален университет се зае с клишето, че несигурните за достатъчно големия размер на инструмента си мъже имат склонност да притежават и да пришпорват спортни коли.
Заради особено деликатната тема на експеримента британските психолози прибегнали към трик спрямо участващите стотици доброволци.
Тъй като научното доказване на това клише става несигурно поради факта, че мъжете рядко казват истината, когато ги питат за размера на мъжкото им достойнство, изследователите приложили похвати от малка заблуда до откровена лъжа в името на науката.
Скритата цел била да докажат, че когато на един мъж му бъде внушено, че неговият пенис е по-миниатюрен от научно посочен размер, то той инстинктивно обявява скъпите спортни коли за особено желани, съобщи „Шпигел“.
За да я маскират, изследователите се престорили пред 200-те участника в експеримента, че проучват колко добре хората могат да запомнят информация, докато пазаруват в същото време. На тестваните на екран били представени предполагаеми факти, след което и снимка на даден продукт. С едно кликване на мишката мъжете трябвало да посочат доколко силно желаят продукта.
На едната група мъже е обявено като безспорен факт, че средната дължина на един пенис е 18 см (а тя е по-малка), прикрито внушение, че техният е далеч под нормата. Хората от тази група, потиснати заради дължината на пениса си, масово пожелали да имат спортен автомобил.
Когато им предложили друг луксозен продукт вместо спортна кола – скъп часовник, например, ефектът не бил толкова отчетлив и видим.
На другата група от доброволци пък било посочено обратното – че средната дължина на един пенис е 10 см (а не 18 см, както на първата група). И макар това също да не е вярно, фалшивият факт успокоил тези участници, за които меракът към спортни коли вече не бил толкова неудържим както за комплексираните за размера си.
По-ранно подобно проучване посочи, че средният размер на еректирал пенис е малко над 13 сантиметра.
Авторите на изследването допускат, че техните резултати може да не се харесат на индустрията за луксозни автомобили.
„След 29-годишна възраст влиянието на размера на пениса върху желанието на мъжа за спортна кола се е увеличило“, уверяват изследователите, ръководени от експерименталния психолог Даниел С. Ричардсън.
Психолозите публикуваха предварителните резултати от своя експеримент на така наречената предпечатка с надеждата, че изследването им е толкова стабилно и надеждно, че е способно да издържи научна проверка от колегите им. И достатъчно качествено, за да бъде публикувано в рецензирано списание.