0

П ътниците на летище София са най-недоволни от състоянието на санитарните възли и липсата на разнообразие от ресторанти.

Същевременно те най-високо ценят бързите проверки и липсата на опашки в сравнение с големите западни летища, както и любезното отношение на служителите на чек-ин гишетата, сочат резултати от проучване на Международния летищен съвет (Airports Council International). 

Оценки

В проучването, което обхваща 283 световни летище, родното се е класирало на 56-о място в европейския сегмент и е получило оценка от 4.05 по петобалната система. Оценката е дадена на база сумарни отговори на 350 пътници, участвали в проучването. Като силни страни те са определили транспортния достъп до летището, ефективността на регистрацията за полет (check in), близостта на гейтовете и бързия  интернет. Пътниците са дали 4.15 оценка за скоростта на проверките по летището. Дружелюбното отношение на служителите на гишетата за регистрация за полет е получило оценка 4.51. Значително по-слаби са оценките на чистотата на санитарните помещения (3.01 точки) и разнообразието от места за хранене (3.83 т.) и от търговски обекти (3.68 т.). 

Цели

„По тези теми летището вече изпълнява програма за подобрение, която включва възлагане на почистването на авторитетната международна компания и изграждане на напълно нови безмитни магазини на площ от близо 2000 кв. м, стопанисвани от компания - лидер в управлението на летищни търговски площи“, съобщиха от летището за „Телеграф“. „Приемаме оценките от настоящото проучване като една добра стартова база. Оттук нататък целта ни е да растем и да се превърнем в едно от най-иновативните и модерни летища в Европа“, добавиха още от летището.