В процеса на работа на много фирми стои логистиката. Тя обаче може да се окаже проблемно звено, особено при онлайн търговците. Редица фирми и техните партньори в сферата на търговията избират трета страна за управление на веригата на доставките.
Печеливш и все по-популярен инструмент за осъществяването на логистичните дейности като част от търговията, се явява 3PL. Какво трябва да знаете за ефективността и значението на този инструмент? Научете повече за ползите от 3PL от екипа на БигАрена.
Какво представлява 3PL?
Това е логистична аутсорсинг услуга, която цели да подобри ефективността на складиране и транспорт на продукти, с което да се оптимизира дейността на дадено предприятие и цялостното управление на спедицията. Основното при този тип услуги, е че самата дейност в сферата на логистиката се осъществява от външен извършител, коментират от Bigarena.net.
Third-Party Logistics дава възможност на ръководителите на предприятието да проследяват цялостния процес и да извършват контрол над всички дейности, като едновременно с това се освобождават от редица отговорности и задачи.
Какви са ползите от използването на 3PL в онлайн търговията?
Този метод за оптимизиране на веригата на доставките има много предимства за търговията, особено на онлайн бизнеси. Преимуществата са:
- спестява време и усилия – това е отличен начин да осъществите контрол над доставките във вашата фирма, като вместо да ангажирате много време и усилия в задачите, да се доверите на аутсорсинг;
- 3PL включва много функции и действия – спедиторската компания трябва да отговаря не само за спедицията, но и за складирането на стоката, посредничество, опаковане, както и други решения и задачи, като IT;
- подходяща услуга при недостиг на кадри – независимо дали сами извършвате транспорта на продуктите, които пускате в продажба или изработвате самостоятелно, или се доверявате на превозвачи, това изисква наличието на работници;
- ресурси – избирайки този метод, не е необходимо да разполагате с техника и оборудване, което ви спестява дори финансови вложения. Цялостният контрол по веригата е възложена на компания, тясно специализирана в извършването на такъв тип дейност, която разполага с необходимите ресурси за целта;
- доволни клиенти – оптимизирането на процеса по транспортиране на стоки води до намаляване на сроковете за доставка. Това, от своя страна, води до удовлетворението на нуждите на клиентите.
Това са част от предимствата на Third-party logistics, от които бизнесите в сферата на търговията могат да се възползват.