0

Д атската медия Tipsbladet обвинява превърналия се в рупор на футболните сделки и трансфери италиански журналист Фабрицио Романо, че предлага достъп за слухове – от клубове и агенти, в различните му канали в социалните медии срещу пари чрез компанията „Memmo“.

Специализираният в трансферите репортер се превърна и в нещо като неофициален рупор за потвърждение на много сделки на футболния пазар.

От датската медия Tipsbladet обвиняват Романо, че е „говорител на дневния ред, който агентите искат да наложат“. И дори печели в замяна на това, че в неговите канали слухове и търговски блъфове се предлагат като чиста информация.

Тези изявления идват на фона на разследване, извършено от тази медия, след като Романо съобщи за ситуацията на Руни Барджи, играч на Копенхаген.

„Руни Барджи, странният случай на един от най-добрите таланти в Европа. От голмайстор с 10 гола за Копенхаген до... нула минути в първите мачове на 2024 г. Причината е, че Барджи няма намерение да подписва нов дългосрочен договор и от лятото ще му остават само 18 месеца от сегашния му контракт, като няколко големи клуба следят неговата ситуация“, съобщи Романо в социалните мрежи.

Тази информация беше категорично отречена от самия ФК Копенхаген, което накара датските медии да проучат достоверността й.

На хартия компанията Memmo, действаща като посредник, предлага услугите си на различни футболисти, така че срещу заплащане желаната от тях информация да се появи в нейните акаунти в социалните медии, където те имат внушителна публика:  20 милиона последователи в Х (бивш Twitter), два милиона абонати в YouTube и 27 милиона последователи в Instagram.

Датският журналист Троелс Тогерсен съобщи, че Фабрицио Романо получава най-вече информацията си за трансфери от агентите на играчите и в повечето случаи той действа като техен говорител. 

Тогерсен направи шокиращо твърдение, че италианският журналист и неговият екип сключват спонсорски сделки с клубове и клубовете му плащат, за да бъдат споменавани в акаунта му в социалните медии, и посочи, че стилът на репортажи на Романо не е журналистически. 

Според Tipsbladet посредническата фирма Memmo се е обърнала към норвежкия клуб  Валеренга с конкретна оферта: 1000 долара за публикации в профилите на Романо в социалните мрежи, и до 6000 долара за видеоклип.

„Това е бизнес, в който клубовете и агентите ще трябва да плащат за публичност, и това никога не може да бъде  журналистика", пише датският журналист. "И мисля, че това трябва да е урокът тук. Това, което може да изглежда като журналистика, вместо това се ръководи от чисто търговски интереси".

В допълнение към това Торгесен също разкри, че историята относно Рууни Барджи е раздухана от заинтересовани страни, като агента и представители на футболиста. 

За момента Фабрицио Романо не е коментирал разследването на датската медия. Италианецът дори отказал предложение за интервю в Tipsbladet, която публикува тази статия.