0

К атар настоя ФИФА да спре продажбата на бира на стадионите, което би създало голям финансов проблем с един от основните спонсори - марката бира Budweiser. 

Според британския вестник The Times, Катар, по нареждане на кралското семейство, оказва натиск върху ФИФА да спре продажбата на бира на стадионите, едно от малкото места, където може да се консумира алкохол по време на турнира, освен в обособените „фен зони“.
Това би поставило световната футболна централа на нож с американската корпорация Budweiser, основен спонсор на събитието. Американската пивоварна може да поиска обезщетение от милиони долари, ако не получи необходимата видимост и не може да продава продуктите си на стадионите .

Катар е страна, в която консумацията на алкохол е силно ограничена и почти не може да се консумира в някои хотели в Доха. 

По време на Световното първенство строгите правила бяха облекчени, но все още не е възможно да се купува алкохол в супермаркетите, а и цените са прекалени – литър бира е над 13 евро.
За да утолят жаждата за бира, в хотели, „фен зони“ и стадиони са активирани „щастливи часове“ и е разрешена продажбата на алкохол, макар и с ограничения, така че хората да не могат да купуват повече от две бири едновременно.

Според гореспоменатия източник е вероятно феновете да бъдат предупредени преди откриващия мач, мача Катар-Еквадор, че не могат да консумират бира.