0

Ч етвърти ден продължава издирването на подводния апарат "Титан" в Атлантическия океан. Спасителните екипи са засекли нови звуци през интервал от 30 минути - малка надежда, че петимата души в подводницата "Титан" са живи, предава Би Би Си. 

Според експерти 30-мунитния интервал на шума е индикатор за човешки фактор в океана, пълен със звуци. По-рано канадският самолет Р-3 е засякъл шум, но е трудно да се определи от какво точно е. 

Хората борда на "Титан" разполагат с кислород до 14:00 часа българско време в четвъртък, а ръководителите на издирвателната операция заявиха, че все още целта е локализиране и спасяване на човешки животи. Оставащото количество кислород зависи от редица фактори, включително състоянието на батискафа и наличието на енергия. Дори да бъде открит изваждането му би било изключително трудно заради голямата дълбочина. Останките на "Титаник" са на 3810 метра под морското равнище.

БЕЗНАДЕЖДНО! Не стига времето на спасителния кораб, остава въздух за 24 часа на изчезналия батискаф (СНИМКИ)

Изчезналата миниподводница е имала необичаен дизайн, а бивш служител е подавал сигнали, че не е безопасна. Това стана ясно след проучване на различни медии.

Експерти изразили загриженост още през 2018 г. за безопасността на подводния кораб "Титан", предаде Ройтерс и БТА.

Има и подаден сигнал за нередности от служител на компанията, създала подводницата, “ОушънГейт експедишънс”(OceanGate Expeditions).

ПРОКЛЯТИЕТО НА „ТИТАНИК“: Изчезналата подводница е поредната жертва на прокобата

Уил Конен, председател на групата за експертни оценки “Марин текнолоджи сосайъти”(Marine Technology Society /MTS) за пилотирани подводни апарати, се обръща с писмо от 27 март 2018 г. до основателя и главен изпълнителен директор на “ОушънГейт” - Стоктън Ръш, който е пилот на изчезналото превозно средство. В писмото Конен изразява широко разпространените според него опасения относно "Титан", а Конен заяви, че по-късно е обсъдил писмото с Ръш.

"Имаше откровен разговор. Беше разговор между големи хора. И се съгласихме да не се съгласим", каза Конен пред Ройтерс  в интервю в сряда относно разговора си с Раш.

МИСТЕРИЯ В ОКЕАНА! Изчезна подводница, превозваща туристи към "Титаник"

Въпросът не е бил в някакъв отделен недостатък на дизайна, а в това, че “ОушънГейт” е избрала да не се възползва от признатото от индустрията сертифициране за проектиране, изработка и изпитване на подводницата.

"Опасенията ни са, че настоящият експериментален подход, възприет от “ОушънГейт”,  може да доведе до негативни резултати (от малки до катастрофални), които биха имали сериозни последици за всички в отрасъла", се казва в писмото.

Писмото се появи, след като много експерти в областта на подводните технологии изразиха загриженост относно "Титан" по време на тридневен годишен симпозиум, каза Конен. Той каза, че е помолил борда на MTS да изпрати писмото от името на цялото общество, но управителният съвет е отказал.

"Поддържам писмото и всички чувства на нашите членове, които бяха притеснени", каза Конен. "Няма радост в това да се каже, "Боже, надявахме се, че това няма да се случи".

На 18 януари 2018 г. служителят на “ОушънГейт” Дейвид Локридж препраща на  ръководителите на компанията инженерен доклад, който е критичен към процеса на разработване и изследване на “Титан“, проведен в “ОушънГейт”, според съдебните дела, за които Локридж и “ОушънГейт” са подали искове един срещу друг през същата година.

По-специално, Локридж е бил загрижен за материалите, използвани в корпуса и липсата на тестове, извършени върху корпуса, за да се  измери способността му да издържа на голямото налягане в дълбоките води.

Компанията свиква среща на следващия ден, за да обсъди загрижеността на Локридж, според съдебните искове. На срещата Локридж заявява, че не може да приеме проектните решения на “Оушънгейт” и няма да даде разрешение за плаване с екипаж без допълнителни тестове. След това той е уволнен.

През юни и юли 2018 г. “ОушънГейт” подава съдебен иск срещу Локридж, твърдейки, че той е обсъждал поверителна информация с поне две други лица. Локридж подава насрещен иск през август 2018 г, отричайки това и твърдейки, че искът на “Оушънгейт” е бил опит да обезкуражи "лицата, подаващи сигнали за нередности, да информират за качествени проблеми с контрола и безопасността, които застрашават безопасността на невинни пътници."

“ОушънГейт” не отговори на исканията за коментар от Ройтерс. Локридж, чрез своя адвокат, заяви, че няма коментар. Конен заяви, че писмото му не се основава на оплакванията на Локридж.