В света на тунинг, няма такова нещо като твърде много мощност. BMW M5 е истинска електоцентрала със свойте 560 к.с., но инженерите на Alpina са решили, че има нужда от по-мощма и луксозна петица под формата на B5 Biturbo.

Под предния капак е 4.4-литровия V8 битурбо, който има 600 к.с. и невероятните 800 Нм въртящ момент. Това е същото количество енергия като лимитирана серия M5 отбелязваща 30 години производство на модела, но с 100 Нм въртящ момент повече. Не е изненадващо, че Alpina ускорява от 0 до 100 км/ч само за 4.1 секунди, което е с 0.1 секунди по-бързо от M5 Competition Package.

Причината допълнителната мощност на Alpina да не променя значително времето за ускорение е скоростната кутия на B5 Biturbo, която не е с двоен съединител като при М5, а е стандартната осемстепенна автоматична. В5 насочва целия си въртящ момент към задните колела и постига максимална скорост от 328 км/ч.


Alpina B5 може да бъде невероятно мощна, но всъщност е и разумно икономична, с разход на гориво от 9.5 л за100 км и изхвърля вредни емисии 221гр /км CO2.

Ако сте от онези хора, които наистина искат да чуят своя V8, B5 има титаниева изпускателна система Akrapovic, която освен, че създава по-добър звук, системата тежи с 17 кг. по-малко в сравнение със стандартната.

B5 не е само един голям, мощен двигател. Диференциала му с ограничено приплъзване е част от стандартното оборудване, както и адаптивното спортно окачване Alpina, което е обновено и вече включва активни амортисьори и активна стабилност.

Alpina традиционно обръщат голямо внимание на комфорта.



Интериорът е изцяло от мериносова кожа която контрастира със специфичния за Alpina черен пиано лак. Както е характерно за Alpina, отвън автомобила е преработен с фин бодикит.