Audi казва за своя дизелово-електрически състезателен автомобил, че представлява следващата стъпка при проектирането на леките хибридни системи. Производителят е оптимизирал ефективността на 4.0-литровия TDI двигател. R18 за 2016 ще се състезава в клас 6MJ, по-горен от класа 4MJ в който се състезаваше през 2015 г. и 2MJ в който беше по време на сезон 2014.
Audi обещава допълнителни технически подробности за колата и промените в нея с наближаването на сезона. В същото време, от компанията дават уверения, че състезателния екип ще остане непокътнат и с Porsche ще обединят усилия за 24-те часа на Льо Ман, изпращайки две състезателни коли, вместо три. Тази ефективност на разходите вероятно ще доведе до някои промени за Volkswagen Group при надпреварите от Световния Шампионат за Издържливост (WEC) на FIA през сезон 2016.
Всички осем водачи от 2015 ще останат и през 2016 г., въпреки промените на автомобила. Audi казва, че планираната Единствената промяна е да сменят Адриен Тамбей и Нико Мюлер, за да придобият допълнителен опит двамата най-нови и най-млади шофьори в отбора. Audi Sport Team Joest ще стартира с две коли R18 началото на сезона на Silversone, а Audi Sport Team Abt Sportsline с шофьори Финикс и Розберг ще разполага с осем Audi RS 5 DTM автомобила.
Audi обяви също, че развитието на новото Audi R8 LMS е приключило и са започнали доставки до състезателните отбори, като 45 коли са планирани за производството.