0

Гордостта на Audi – двойното задвижване Quattro, беше в основата преди повече от 10 години да се създаде първият модел от семейството на високопроходимите - Q7. Той беше възприет отлично, а Audi продължи успешната стратегия и направи по-малки родственици в лицето на Q5 и Q3. Най-новият член на семейството Quattro е най-малък и логично носи индекса Q2. Компактният модел с повишена проходимост се отличава с геометричен дизайн и е предназначен за ежедневния градски живот и за свободното време. Новото Audi Q2 е един истински универсален талант, еднакво добре подготвен както за приключения извън асфалтираните пътища, така и за предизвикателствата на градската джунгла. Със своята младежка и провокативна стилистика, както и с широк обхват от най-модерни технологии, компактният модел запленява сърцата на публиката.

Високо разположената радиаторна решетка с осмоъгълен дизайн и големите отвори за въздух внушават сила.

Още от пръв поглед Audi Q2 прави впечатление с мускулестата си визия. Кросоувърът излъчва сила и енергичност със своя широкоплещест силует с ясно изразени ъгли и ръбове. Отпред най-ярко изпъква внушителната радиаторна решетка с осмоъгълен дизайн и големите отвори за въздух. Предните и задните светлини са с LED технология, а като опция могат да се поръчат и динамични мигачи. Особено силно впечатление прави полегато снижаващият се покрив. Той завършва в задната колона с плоскост, която се откроява с контрастен цвят и подчертава спортния характер на Audi Q2.

Снижаващият се покрив завършва в задната колона с плоскост, която се откроява с контрастен цвят.

Динамичният завършек на каросерията в задната част оформят дълъг спойлер на ръба на покрива и защитен дифузьор за дъното. Отстрани се вижда високата линия на прозорците и огънатите навътре странични повърхности в областта на вратите. Мускулестите калници и пътният просвет от 20 см подчертават офроуд характера на компактния кросоувър. При дължина 4,19 м и междуосие 2,60 м, предният и задният надвес са доста къси. Височината на кросоувъра е 1,51 м, а широчината - 1,79 м.

Новото Audi Q2 е оборудвано серийно с монитор на системата MMI, разположен на арматурното табло.

Както и отвън, новото Audi Q2 е индивидуално и отвътре. Тук положението, в което седи водачът спрямо волана, е спортно и ниско като в големите седани на Audi. За модела се предлагат разнообразни пакети на оборудване и покрития, както и експресивни цветове за декоративните лайсни и тапицериите на седалките. Има опция за LED осветление в комбинация с декоративни елементи в интериора. Моделът Audi Q2 изпълнява основните изисквания към един кросоувър като се отличава с високо повдигната кабина, добър обзор и голям багажник с товарен обем от 405 до 1050 литра. По желание клиентите могат да избират практични решения, като електрически заден капак или разделена на три части задна седалка с проход за дълги товари.

Спортните предни седалки с изразени странични опори осигуряват стабилна позиция на телата в завоите.

Новото Audi Q2 е оборудвано серийно с монитор на системата MMI, разположен на висока позиция в арматурното табло. Мултимедийната система се управлява с въртене и натискане на контролер и два бутона върху централния тунел. Наред с предлаганото по желание дигитално арматурно табло и Head-up дисплея системите за подпомагане на водача в Audi Q2 произхождат от висшия автомобилен клас. Серийната система Audi Pre sense front разпознава критични ситуации с участие на други автомобили или пресичащи отпред пешеходци и ако се налага предприема цялостно спиране, което при ниски е до пълен покой на автомобила. Списъкът с предложения включва адаптивен темпомат с функция Stop & Go, асистент за задръствания и за смяна на лентата, за спазване на лентата, разпознаване на пътни знаци и помощ при паркиране с регистриране на напречния трафик зад автомобила.

Като опция се предлага разделена на три части задна седалка с проход за дълги товари.

При пазарния си старт Audi Q2 ще предоставя възможност за избор между шест двигателя. Базовият е 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор 1.0 TFSI с мощност 116 к.с. Асортиментът включва още два 4-цилиндрови бензинови мотора с работен обем 1,4 литра и мощност 150 к.с. и 2,0 литра със 190 к.с. Освен това на разположение са три 4-цилиндрови турбодизелови мотора. Най-малкият 1.6 TDI е с мощност 116 к.с., а по-големият 2.0 TDI се предлага в два варианта със 150 и 190 к.с. Като алтернатива на 6-степенната механична скоростна кутия Audi предлага за всички двигатели 7-степенна автоматична трансмисията с два съединителя S tronic. При най-мощния 2.0 TDI и при 2.0 TFSI се използва новоразработена предавателна кутия с два съединителя и нов тип смазване с намалено триене.

Отстрани се вижда високата линия на прозорците и огънатите навътре повърхности в областта на вратите.

Освен това и двата агрегата се комбинират серийно със система за двойно предаване Quattro. Задният мост на версиите с предно предаване е с торсионна греда, а моделите с Quattro са оборудвани с 4-раменна конструкция. Всички варианти са снабдени стандартно с прогресивен кормилен механизъм. При него предавателното отношение зависи от ъгъла на завъртане на волана и така при по-голямо отклонение от централното положение управлението става по-директно. Като опция се предлагат адаптивни амортисьори, а чрез настройките на системата Audi drive select водачът на Q2 може да избере индивидуални характеристики на двигателя, трансмисията и окачването за своя автомобил. Новото Audi Q2 ще може да бъде поръчвано от средата на годината, а доставките на първите автомобили ще започнат от есента.

Audi Q2 1.0 TFSI S tronic

1,0-литров 3-цилиндров турбобензинов двигател

7-степенна автоматична кутия с двоен съединител

116 к.с. макс. мощност при 5500 об/мин

200 Нм въртящ момент при 2000-3500 об/мин

10,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

190 км/ч максимална скорост