0

Г ерманската марка Audi разширява гамата си от електрически модели e-tron и преди броени дни официалният вносител в България – „Порше БГ”, представи у нас своя нов изцяло електрически флагман Audi RS e-tron GT. Ексклузивната премиера на новия електрически модел представи графичната стилизация на портал на бъдещето и специални светлинни ефекти в духа на прогреса и концепциите за модерния живот.

Германската марка Audi разширява гамата си от електрически модели e-tron и преди броени дни официалният вносител в България – „Порше БГ”, представи у нас своя нов изцяло електрически флагман Audi RS e-tron GT. Ексклузивната премиера на новия електрически модел представи графичната стилизация на портал на бъдещето и специални светлинни ефекти в духа на прогреса и концепциите за модерния живот.

Новият спортен модел Audi RS e-tron GT е олицетворение на технологично превъзходство в електрическата автомобилна индустрия, с открояващи се акценти в динамиката на пътя, емоционалния дизайн, дигитализацията и екологичната устойчивост.

Изцяло електрическият флагман Audi RS e-tron GT е модерна интерпретация на класическата концепция Gran Turismo с поглед към бъдещето. Новото Audi e-tron GT e пример за първокласен и функционален автомобилен дизайн в съчетание с максимално емоционален израз на електрическата мобилност.

Елегантното купе с четири врати Audi RS e-tron GT съчетава емоционален дизайн с мощно задвижване и динамика. Екстериорът превръща спортния модел в същинско динамично произведение на изкуството. Моделът се отличава с динамичен дизайн с купеобразен покрив, висока линия на прозорците и леко повдигната задна част.

В обзавеждането на интериора на новото Audi RS e-tron GT са използвани кожа, алкантара и карбон, въпреки че ако желаете, можете да откажете кожата в полза на скъп плат. Воланът е плосък отдолу и данните от инструментите се показват и проектират върху предното стъкло. Централният панел е обърнат към водача и върху него е поставен 10,1-инчов сензорен екран.

Спортните предни седалки са разделени от високия централен тунел. Обемът на багажника е 405 литра, има и отделение отпред с обем 85 литра. Всички версии на Audi e-tron GT са оборудвани с тризонов климатичен контрол, електрически пакет, Wi-Fi, сателитна навигация, адаптивен круиз контрол, система за автоматично спиране и система за контрол на лентата.

За задвижването на електрическото Audi e-tron GT са предвидени два варианта с два електромотора и задвижване на четирите колела. В първата версия мощността е 476 к.с., а краткосрочно са налични 530 к.с. В по-динамичната версия Audi RS e-tron GT мощността е 598 к.с. и за кратко достига 646 к.с.

Ускорението от място до 100 км/ч отнема 4,1 секунди в първата версия и 3,3 секунди в по-мощната модификация RS. Максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/ч. Специален синтезатор в салона пресъздава звуците на различни мощни 10- и 12-цилиндрови двигатели.

Батерията с капацитет 85 кВтч осигурява пробег от 487 км (по WLTP) при e-tron GT и 472 км при RS. Презареждането до 80% на батерията на електрическото Audi от бърза 270-киловата станция може да стане само за 23 минути. Освен това за зареждането за осигуряване на пробег от 100 км са необходими само 5 минути. Моделът Audi e-tron GT quattro има комбиниран разход на електроенергия от 19,9 до 21,6 кВтч/100 км, а Audi RS e-tron GT консумира от 20,6 до 22,5 кВтч/100 км електроенергия в комбиниран цикъл.

Новото Audi e-tron GT разполага с уникална 2-степенна автоматична скоростна кутия на задната ос, спортен диференциал и адаптивни амортисьори. Версията RS има въздушно окачване, а срещу доплащане се предлагат завиващи задни колела и карбоново-керамични спирачни дискове.

Новото Audi e-tron GT вече може да се поръча в дилърската мрежа на Audi у нас. Цената на e-tron GT започва от 203 876 лева, а версията RS струва от 276 827 лева.