Според Bloomberg през февруари 2015-а в програмата по реализирането на леката кола са участвали около 200 човека. Много от тях са експерти не само в автомобилната промишленост, но и в съхраняването и рекуперацията на електроенергия, както и в робототехниката. Част от тях са дошли от Tesla Motors – компанията на Илон Мъск, която сега се смята за най-иновативният производител на коли. Други специалисти пък са били привлечени от автомобилни гиганти като General Motors, Ford и Daimler. Ръководител на групата е вицепрезидентът на Apple Стив Задески, който през 90-те години на миналия век работи като инженер във Ford и е учил машиностроене в университетите „Бъркли” и „Станфорд”.
Същевременно компанията A123, която произвежда батерии, подготвя дело срещу Apple, защото корпорацията от Купертино й е отмъкнала главния инженер Муджиб Иджаз. Той е работел във Ford 16 години, а в A123 се е занимавал с производството на система за рекуперация на кинетична енергия за болидите от „Формула 1". Там той се е подписвал срещу месечна заплата от $294 000. В A123 се опасяват, че след като Иджаз е сменил работата си, Apple може да получи достъп до корпоративни тайни и вътрешна документация, с което е свързан и предстоящият съдебен процес.
Наблюдателите отбелязват, че повечето новопривлечени служители са специалисти по акумулатори и електроенергия и едва ли са нужни на Apple за създаването на iPhone с по-голяма батерия. Тоест е очевидно, че
IT гигантът планира да пусне електромобил
Apple се позиционира като иновативна компания, а двигателите с вътрешно горене не са дори от миналия, а от по-миналия век. В компанията смятат, че бъдещето е в електромобилите. Освен това конкуренцията на пазара за „стандартни" коли с двигатели с вътрешно горене е твърде голяма и място за нов играч ще се намери трудно.
Електромобилите са съвсем друго нещо. С тях все още се занимават сериозно твърде малко производители, а и полето за иновации е безкрайно. Не бива да се забравя, че Google също разработват собствени автомобили и те вече получиха лиценз за изпитания по обществените пътища. Apple в никакъв случай не би си позволила да остави този пазар на основния си конкурент.
По неофициални данни автомобилът на Ябълката се казва Titan. По него се работи в сградата на изследователската компанията SixtyEight Research, която се намира в град Сънивейл, на няколко километра от главното здание на Apple в Купертино. Засега липсва достатъчно информация, но въпросното помещение с площ 394 кв.м по документи се води автосервиз, а не офис. Журналистите, които са пробвали да влязат в сградата с кодово наименование SG5, са се натъквали единствено на заключени огледални врати, през които не се е виждало нищо.
Очаква се Titan да се появи през 2020 г. От друга страна, Tesla Motors и General Motors планират да пуснат електромобили от ново поколение още през 2017-а. С едно зареждане те ще изминават над 320 км и ще струват под $40 000.
Още сега по пътищата на САЩ многократно са забелязвани тайнствени ванове Dodge с видеокамери на покрива. По непотвърдени данни те са собственост на Apple, а предназначението им засега е неясно. Предполага се, че те се ползват за платформа, върху която се тестват компоненти от бъдещия автомобил от Купертино. Най-вероятно те са аналог превозните средства Street View от гаражите на Google, които правят кръгови снимки на града и ги превръщат в улични панорами. Според друга информация с тези ванове Ябълката тества технологии за безпилотни превозни средства.
Автомобили с разработки на Apple съществуват и днес. Американската корпорация представи системата CarPlay, която е интегрирана в бордовия компютър на превозното средство. Чрез нея мобилното устройство с iOS и електрониката на автомобила могат да се синхронизират. Така водачът може да управлява своя iPhone, без да изпуска от поглед пътя. Монитор