0
Apple се отказа от плановете си да произвежда телевизори, но продължава да разработва собствен автомобил, който трябва да кръстосва пътищата през 2020 г. Какво ще бъде превозното средство, произведено от създателите на iPhone и MacBook и други култови устройства, и кои ще са хората, които го проектират?
Според Bloomberg през февруари 2015-а в програмата по реализирането на леката кола са участвали около 200 човека. Много от тях са експерти не само в автомобилната промишленост, но и в съхраняването и рекуперацията на електроенергия, както и в робототехниката. Част от тях са дошли от Tesla Motors – компанията на Илон Мъск, която сега се смята за най-иновативният производител на коли. Други специалисти пък са били привлечени от автомобилни гиганти като General Motors, Ford и Daimler. Ръководител на групата е вицепрезидентът на Apple Стив Задески, който през 90-те години на миналия век работи като инженер във Ford и е учил машиностроене в университетите „Бъркли” и „Станфорд”.
Същевременно компанията A123, която произвежда батерии, подготвя дело срещу Apple, защото корпорацията от Купертино й е отмъкнала главния инженер Муджиб Иджаз. Той е работел във Ford 16 години, а в A123 се е занимавал с производството на система за рекуперация на кинетична енергия за болидите от „Формула 1". Там той се е подписвал срещу месечна заплата от $294 000. В A123 се опасяват, че след като Иджаз е сменил работата си, Apple може да получи достъп до корпоративни тайни и вътрешна документация, с което е свързан и предстоящият съдебен процес.
Наблюдателите отбелязват, че повечето новопривлечени служители са специалисти по акумулатори и електроенергия и едва ли са нужни на Apple за създаването на iPhone с по-голяма батерия. Тоест е очевидно, че
IT гигантът планира да пусне електромобил
Apple се позиционира като иновативна компания, а двигателите с вътрешно горене не са дори от миналия, а от по-миналия век. В компанията смятат, че бъдещето е в електромобилите. Освен това конкуренцията на пазара за „стандартни" коли с двигатели с вътрешно горене е твърде голяма и място за нов играч ще се намери трудно.
Електромобилите са съвсем друго нещо. С тях все още се занимават сериозно твърде малко производители, а и полето за иновации е безкрайно. Не бива да се забравя, че Google също разработват собствени автомобили и те вече получиха лиценз за изпитания по обществените пътища. Apple в никакъв случай не би си позволила да остави този пазар на основния си конкурент.
По неофициални данни автомобилът на Ябълката се казва Titan. По него се работи в сградата на изследователската компанията SixtyEight Research, която се намира в град Сънивейл, на няколко километра от главното здание на Apple в Купертино. Засега липсва достатъчно информация, но въпросното помещение с площ 394 кв.м по документи се води автосервиз, а не офис. Журналистите, които са пробвали да влязат в сградата с кодово наименование SG5, са се натъквали единствено на заключени огледални врати, през които не се е виждало нищо.
Очаква се Titan да се появи през 2020 г. От друга страна, Tesla Motors и General Motors планират да пуснат електромобили от ново поколение още през 2017-а. С едно зареждане те ще изминават над 320 км и ще струват под $40 000.
Още сега по пътищата на САЩ многократно са забелязвани тайнствени ванове Dodge с видеокамери на покрива. По непотвърдени данни те са собственост на Apple, а предназначението им засега е неясно. Предполага се, че те се ползват за платформа, върху която се тестват компоненти от бъдещия автомобил от Купертино. Най-вероятно те са аналог превозните средства Street View от гаражите на Google, които правят кръгови снимки на града и ги превръщат в улични панорами. Според друга информация с тези ванове Ябълката тества технологии за безпилотни превозни средства.
Автомобили с разработки на Apple съществуват и днес. Американската корпорация представи системата CarPlay, която е интегрирана в бордовия компютър на превозното средство. Чрез нея мобилното устройство с iOS и електрониката на автомобила могат да се синхронизират. Така водачът може да управлява своя iPhone, без да изпуска от поглед пътя.