Новите и много по-ефективни турбодвигатели са най-важния процес в обновяването на хечбека Toyota Auris и комбито Auris Touring Sports. Досегашният 2,0-литров дизелов мотор е заменен от 1,6-литров турбодизел от BMW с мощност 112 к.с., с който Auris се ускорява от място до 100 км/ч за 10,9 секунди и достига максимална скорост 190 км/ч. Благодарение на своите 270 Нм въртящ момент, налични в интервала от 1750 до 2250 об/мин, новият турбодизел тегли уверено Auris, а заявеният среден разход е едва 4,2 л/100 км. Истинска революция в задвижването на Auris е
новият 1,2-литров бензинов турбомотор,
с който Toyota едва сега преминава към намаляването на работния обем, известно като downsizing, което вече отдавна използват Volkswagen, Ford, Opel, Renault и т.н. Новият 4-цилиндров мотор е с мощност 116 к.с. и 185 Нм въртящ момент в големия интервал от 1500-4000 об/мин. В комбинация с 6-степенната механична скоростна кутия новият двигател е много пъргав и динамичен. Турбомоторът винаги е готов да ускори Auris при кратко изпреварване, а ако се кара спокойно, средният разход е 5,7 л/100 км. Новият бензинов турбомотор не изисква постоянна смяна на предавките, тъй като е доста еластичен, а благодарение на системата Start & Stop се изключва и се стартира при спиране на светофар или в задръстване. В моторната гама е запазен и 1,4-литровият турбодизел с 90 к.с., който сега е модернизиран и консумира още по-малко гориво.
Външните промени в Toyota Auris са доста съществени. Фаровете с нова форма и новата радиаторна решетка променят предницата на модела, като го правят още по-стилен и спортен, в сравнение с първообраза. Промени има и в задната част, като рефлекторните светлини в задната броня сега са разположени хоризонтално, а не вертикално. Обновеният автомобил наистина изглежда още по-добре, отколкото преди.
Салонът на Toyota Auris също е обновен значително и изглежда съвременно и свежо, със солиден интериор и прилично оборудване. Особено впечатляваща и модерна е
версията със 7-инчов сензорен дисплей
на информационно-развлекателната система Toyota Touch 2 и с частично кожена тапицерия на салона. Позицията на водача е комфортна, благодарение на регулиращия се в дълбочина и по ъгъл на наклона волан, и настройващата се по дължина и височина шофьорска седалка, което осигурява добър обзор за хора с различен ръст. Органите за управление на функциите са лесни за използване и са разположени на много удобно и интелигентно на таблото. Лакираното черно покритие на централната конзола добавя малко блясък към това, което иначе би било скучно. Колата е изпълнена с много различни ниши и джобчета, голяма жабка, джобове във вратите, големи и дълбоки поставки за чаши и много полезно пространство за съхранение в централната конзола. Мястото отзад може да е напълно достатъчно, ако шофьорът и пътникът до него са с ръст до 1,80 м. Голямо предимство е, че за разлика от конкурентите, в Toyota Auris на втория ред седалки има почти равен под, а не тунел за трансмисията. Това означава, че пътникът седящ в средата на задния диван има място, където да постави краката си нормално. Формата на багажника и ниския праг позволяват относително лесно да се товарят тежки и обемисти предмети. Капацитетът на багажника е 360 литра. Задните седалки могат да бъдат сгънати в съотношение 60/40 до почти равен под само с едно докосване, увеличавайки обема на багажника до 1200 л. В комби версията Auris Touring Sports капацитетът на багажника е 530 л, а при сгъване на облегалките достига 1658 л. Височината на товарния ръб при комбито е със 100 мм по-ниска от хечбека Auris.
Обновеният Auris, както и преди, е изграден върху платформа с предно окачване тип McPherson и двойни носачи в задната част. Някои версии на хечбека не са оборудвани с двураменно окачване отзад, а с торсионна греда, за да се спести тегло. Воланът е лек, но и достатъчно информативно в завоите. В тях Auris се „гмурка” бързо и с желание. Окачването е получило фини настройки за по-комфортно возене и наистина колелата на хечбека се справят по-добре с дупките и неравните повърхности на асфалта. На пътя Auris не се наклонява осезаемо в завоите и остава стабилен и при динамично шофиране.
