Ш ведската компания Volvo спира да предлага кожени салони в електрическите си модели. Автомобилният производител заема хуманна позиция към животните при разработването на бъдещите си електрически модели, стартирайки с новото Volvo C40 Recharge. В стремежа си да осигури хуманно отношение към животните, Volvo ще продължи да предлага и опции за тапицерия от вълна от проверени доставчици, но вече всички видове интериори ще бъдат без кожа.

Шведската компания Volvo спира да предлага кожени салони в електрическите си модели. Автомобилният производител заема хуманна позиция към животните при разработването на бъдещите си електрически модели, стартирайки с новото Volvo C40 Recharge. В стремежа си да осигури хуманно отношение към животните, Volvo ще продължи да предлага и опции за тапицерия от вълна от проверени доставчици, но вече всички видове интериори ще бъдат без кожа.

Решението на компанията да предлага автомобили без кожени салони е продиктувано и от загрижеността към негативното въздействие върху околната среда от страна на говедовъдството и обезлесяването на природата.

Смята се, че добитъкът е отговорен за около 14% от глобалните емисии на парникови газове от човешката дейност, като по-голямата част идва от говедовъдството. Интересен факт е, че според скорошно проучване на Volvo и водещата компания за прогнозиране на тенденции The Future Laboratory, 2/3 от потенциалните клиенти определят климатичната политика на марката като ключов фактор при покупката на премиум продукт. Същият процент потребители биха искали да виждат въглеродни етикети върху продуктите за по-голяма прозрачност по отношение на тяхното въздействие върху околната среда.

Заключенията в проучването до голяма степен съвпадат с визията на Volvo във връзка с бъдещето на материалите. Шведската компания ще представи изцяло ново семейство електрически модели през идните години. Целта е до 2030 година Volvo да предлага само електромобили и всички те ще бъдат без кожен салон.

В амбицията си да премине към интериори без кожена тапицерия, компанията активно работи за осигуряване на висококачествени и устойчиви източници за много от материалите, използвани днес в автомобилната индустрия. Един от новите интериорни материали на Volvo, наречен Nordico, е създаден от рециклирани материали като бутилки, биомаса от устойчиви гори в Швеция и Финландия, както и рециклирани тапи от винарската индустрия. Той поставя нов стандарт в дизайна на луксозните интериори. Материалът ще дебютира в следващото поколение модели на Volvo.

От години Volvo се стреми да намали и остатъчните продукти от животновъдството, които обикновено се използват в производството на пластмаси, каучук, смазочни материали и лепила. Заменяйки тези материали и намалявайки търсенето на такива, които съдържат животински продукти, компанията заема и силна етична позиция, за да подпомогне, доколкото е възможно, прекратяването на вредите върху животните.