С лед прекъсване от 20 години, BMW съживи обозначението ti при компактния спортен хечбек 128ti. С новия модел BMW възражда една дълга традиция, започнала от абревиатурата TI от 60-те години на ХХ век, която означава Turismo Internazionale. За първи път TI се използва при особено спортните модели BMW 1800 TI и 2002 TI.

По-късно TI се трансформира в ti и се използва при моделите 323ti Compact (E36) от 1995 г. и 325ti Compact (Е46) през 2001 г. С новия модел 128ti, BMW се връща към корените си със съвременна интерпретация на спортните икони.

След прекъсване от 20 години, BMW съживи обозначението ti при компактния спортен хечбек 128ti. С новия модел BMW възражда една дълга традиция, започнала от абревиатурата TI от 60-те години на ХХ век, която означава Turismo Internazionale. За първи път TI се използва при особено спортните модели BMW 1800 TI и 2002 TI.

По-късно TI се трансформира в ti и се използва при моделите 323ti Compact (E36) от 1995 г. и 325ti Compact (Е46) през 2001 г. С новия модел 128ti, BMW се връща към корените си със съвременна интерпретация на спортните икони.

Новото BMW 128ti запълва нишата между 120i и M135i xDrive и се позиционира като чистокръвна машина за шофиране директно под върховия модел със задвижване на четирите колела. Компактният спортист със специфично настроено М-спортно окачване и блокаж на диференциала Torsen е проектиран с единствената цел да донесе радостта от шофирането и е насочен към младата целева група.

Под предния капак е поставен напречно 2,0-литровият 4-цилиндров бензинов двигател с двоен турбокомпресор, който развива мощност 265 к.с. и 400 Нм въртящ момент. За разлика от BMW M135i xDrive, което е със задвижване на четирите колела, новото BMW 128ti изпраща тяга само на предните колела чрез спортната 8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic Sport.

За оптимално спиране и намаляване на скоростта BMW 128ti е оборудвано със серийни М-спортни спирачки с четири бутала с лакирани в червен цвят спирачни апарати. Ексклузивно за BMW 128ti се предлагат нови 18-инчови алуминиеви джанти с Y-образни спици със спортни гуми Michelin Pilot Sport 4.

За динамично пътно поведение инженерите от BMW са добавили механичен диференциал с ограничено приплъзване Torsen, който подобрява сцеплението, като насочва мощността към колелото с най-голямо сцепление. В подкрепа на новия силов агрегат, инженерите от BMW са направили множество подобрения на шасито, включително по-ниско с 10 мм спортно окачване със специфични настройки и специфично кормилно управление.

Новото BMW 128ti заимства по-стегнатите стабилизатори и предварително натегнатите тампони от BMW M135i xDrive. По-твърдите пружини и адаптираните към тях амортисьори осигуряват висока динамика на управлението. Освен това моделът с предно задвижване е по-лек с около 80 кг спрямо M135i с цел подобряване на управляемостта и пъргавината на ускорението.

Във външния си вид и в интериора новото BMW 128ti има ексклузивни дизайнерски елементи, които осигуряват индивидуалното излъчване на модела. Дизайнът включва специфични покрития и бленди, елементи на страничните прагове и надпис ti пред задните колела в ярък червен цвят. Новото BMW 128ti се предлага с лакови покрития червен металик Melbourne или син Misano, по желание с черни акценти и надпис ti.

Разширеният пакет Shadow Line е особено впечатляващ с черна бъбрековидна радиаторна решетка и черни корпуси на външните огледала, а опционалните индивидуални фарове имат по-тъмно излъчване, благодарение на липсата на подбрани декоративни хромирани елементи.

В интериора новото BMW 128ti има множество червени акценти. В облегалките на серийните спортни седалки има голяма повърхност в ярко червен цвят, избродиран надпис ti на подлакътника и контрастни шевове във вратите, тапицериите на седалките и арматурното табло. Обръчът на волана и капакът на въздушната възглавница също са с червени шевове.

Доставя удоволствие още със стартиране на двигателя

Новото BMW 128ti се отказва от задвижването на четирите колела, както е при M135i в полза на предното задвижване, което го прави с 80 кг по-леко. Двигателят развива максимална мощност от 265 к.с. и огромен въртящ момент от 400 Нм. За да пренесе тягата на пътя, от BMW са инсталирали механичен диференциал Torsen с ограничено приплъзване, който помага на двигателя да ускори хечбека от място до 100 км/ч за 6,1 секунди.

Тягата се предава към предните колела само с 8-степенна автоматична трансмисия с пера зад волана и с възможност за ръчно превключване, но за жалост моделът няма да се предлага с 6-степенна механична скоростна кутия.

От BMW разглеждат държавите от Европейския съюз като най-големия пазар за 128ti и колата е настроена съответно за добри пътни условия, с подобрения на окачването, получено от M Sport и с 10 мм намаление на просвета от стандартната Серия 1.

За съжаление твърдото окачване и малкият пътен просвет не са подходящи за лошите български пътища и предават всяка неравност в салона, но най-големият враг на колата са големите дупки, които буквално могат да срежат и нископрофилните гуми.

Новото BMW 128ti доставя удоволствие още с натискането на бутона за стартиране на двигателя. Чува се дрезгав гърлен звук, който ви кара да настръхвате всеки път, когато стартирате мотора. В режим Sport няма да имате нужда от друга музика, освен от симфонията на бензиновия турбодвигател и спортната изпускателна система.

Дори лекото натискане на газта е съпроводено с бързи реакции и пъргаво ускорение. В режим Comfort колата също е динамична, но със сравнително сдържано бучене на двигателя. На хубав път по-взискателните шофьори постоянно ще натискат бутона Sport, защото този режим показва колата във възможно най-добрата светлина.

По-острата реакция на газта и скоростната кутия правят BMW 128ti да звучи далеч по-спортно от прекалено синтезирания звук на M135i. Кормилното управление е умерено директно и това води до по-плавно и предвидимо вземане на завоите.

В режим Eco Pro чистокръвната машина за шофиране със спортен характер се укротява и позволява извънградски разход на гориво от 5,7 л/100 км. В градския трафик обаче консумацията не пада под 8 л/100 км, а средният разход е 6,9 л/100 км според WLTP. Новото BMW 128ti вече се предлага на българския пазар, а стартовата цена на модела е 84 100 лева.

Технически характеристики

BMW 128ti

2,0-литров 4-цилиндров бензинов мотор с турбокомпресор

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic Sport

265 к.с. максимална мощност при 4750-6500 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1750-4500 об/мин

6,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

6,9 л/100 км среден разход на бензин

157 г/км емисии на СО2 (WLTP)

84 100 лева цена на модела