0

Подразделението BMW Motorsport се занимава с фина настройка на серийните и състезателните модели на германската марка от 1972 година. В началото обект на усъвършенстване са предимно спортните купета, но постепенно буквата М се появи и в седаните на марката. През последните години гамата на тези мощни версии се разшири и обхвана дори всъдеходите на BMW. Така от 2010 г. се произвеждат спортните модификации на моделите Х5 и Х6. Неотдавна се появи третото поколение на Х5 и сега логично беше последвано от новото BMW X5 M. Автомобилът е кръстоска между всъдеход и състезателен болид за пистата. Новият модел е зареден с огромна мощност, от която водачът да получи максимално удоволствие, пъргавина и увереност на пътя. Новото BMW X5 M комбинира пригодността за всекидневието на успешните Х-модели с впечатляващи динамични характеристики. Новият баварски спортист се отличава с емоционален дизайн, разкошен интериор и още по-висока динамика на управлението.

Стените са по-релефни, калниците са разширени, а изпускателната система отзад има четири тръби.

Няма как да сбъркате новото BMW X5 M с обикновено Х5. Спортният М-модел се отличава още на пръв поглед от стандартната Х-петица по лакираните изцяло в цвета на каросерията защитни елементи. Фаровете са светодиодни и адаптивни. В масивната предна броня са се появили три големи въздухозаборника, които имат задачата да охлаждат двигателя. Допълнителните отвори в страничните калници с надпис на модела са предвидени да отвеждат топлината от спирачките. Страничните огледала са с по-аеродинамична форма. Стените са по-релефни, а задните калници са разширени. Специфичните 20-инчови алуминиеви джанти са с гуми с различен размер на предната и задната ос, които подчертават широката следа на модела. Като опция се предлагат и 21-инчови ковани джанти. Разбира се отзад не са пропуснати и четирите тръби на изпускателната система. В конструкцията на спортния всъдеход са използвани алуминиеви и магнезиеви сплави и той тежи 2350 кг. Просветът е намален до 195 мм.

На върха на централната конзола е поставен 10,25-инчовият екран на мултимедийната система iDrive.

Новото BMW X5 M е практичен спортен автомобил. В интериора му е използвана кожа за облицовката както на седалките, така и на предния панел, съчетана с алкантара и алуминий. Осветлението е светодиодно, а срещу доплащане на педалите могат да бъдат поставени метални пластини от карбон. Новият волан с три спици е много удобен за захващане, а селекторът на трансмисията е малък, характерен само за М-моделите. На върха на обърнатата към водача централна конзола е поставен 10,25-инчовият екран на мултимедийната система iDrive. Тя може да се управлява гласово или от кръглия джойстик. Бутоните и регулаторите на аудиосистемата и климатичната инсталация са големи и удобни за ползване. Моделът е получил и нови спортни седалки с подобрени странични опори. Те са удобни, с подгряване и електрически регулировки. На втория ред седалки има място за трима пътници. Обемът на багажника варира от 650 литра в нормално състояние до 1870 л със сгънати задни седалки. Багажната врата се отваря със сензор с електрозадвижване, като се задейства когато протегнете крак под бронята.

На втория ред седалки е предвидено пространство за двама или трима пътници.

Под капака на BMW X5 М е поставен 4,4-литров V8 бензинов двигател с две турбини, който развива мощност от 575 к.с. при 6000 об/мин. Той се развърта много бързо и с лекота достига максималните 7000 об/мин. Най-добре моторът се държи в средния диапазон на обороти. Тягата му е огромна. Максималният въртящ момент от 750 Нм е наличен в широкия интервал от 2200 до 5000 об/мин. Двигателят реагира мигновено и на най-малкото натискане на падала на газта, а когато в изпускателната система се отвори пропускателния клапан, салонът се изпълва със сочен нискочестотен рев. Новата 8-степенна спортна автоматична скоростна кутия бързо и плавно превключва предавките, като има възможност и за ръчна смяна чрез пластинките зад волана. Новото BMW X5 M се ускорява от място до 100 км/ч за 4,2 секунди без никакво пробуксуване, благодарение на технологията Launch control. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч, но срещу доплащане този праг може да бъде вдигнат до 280 км/ч. Въпреки увеличената мощност, всъдеходът е станал по-икономичен с 20% и сега изразходва 14,7 л/100 км в градски цикъл и 9 л/100 км на извънградско.

 

На пътя BMW X5 M се контролира изненадващо добре, подобно на спортен автомобил. Задвижването на четирите колела xDrive осигурява отлично сцепление с настилката. По подразбиране 60% от тягата се предава към задната ос, което допринася за по-доброто поведение в завоите. Активният заден диференциал и системата за векторно разпределение на тягата минимизират недозавиването. На планински път със завои BMW X5 M демонстрира спортните си заложби, като траекторията му може да се коригира само с подаване на газ. Дори и без да изключвате ESP можете да поднесете задницата много лесно. Каросерията се наклонява изненадващо малко, за което основна заслуга имат активните стабилизиращи щанги. Кормилното управление с адаптивни електрически усилватели е точно и остро. Спирачките осигуряват бързо намаляване на скоростта и при нужда - екстремно спиране. Окачването на новото BMW X5 M е малко по-меко, отколкото в предшественика му, а отзад са монтирани елементи от въздушно окачване. Така че дори да настроите адаптивните амортисьори в режим Sport, возенето няма да е много твърдо. В режим Comfort пътните неравности се усещат минимално.

Под капака на BMW X5 М е поставен 4,4-литров V8 бензинов двигател с две турбини.

BMW X5 M

4,4-литров 8-цил. битурбо бензинов мотор

8-степенна спортна автоматична трансмисия

575 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

750 Нм въртящ момент при 2200-5000 об/мин

4,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 (280) км/ч максимална скорост

11,1 л/100 км среден разход на бензин

258 г/км емисии на СО2

226 000 лева цена на модела