0

Мотоциклетите с две задвижващи колела имат някои истински предимства, но в миналото това беше смятана за много сложна система, която изисква допълнително предаване за задвижването. Концепцията на фирмата Wunderlich използва електрически мотор в главината на предното колело и изглежда като един сравнително прост начин за добавяне на електрическо задвижване, както и удобна задна предавка за стандартния BMW R1200GS.

Повечето хора, които са тествали системата са съгласни с предимствата предлагани от мотоциклети с две задвижващи колела, особено при офроуд, сравнено със стандартните мотоциклети с едно задвижващо колело. Те е много по-малко вероятно да заседнат между камъни, похкава пръст или кал и по-трудно можете да паднете в завой.

Проблемът, разбира се, е как да се достави мощност на предното колело. Не можете да използвате верижна предавка, защото мотора трябва да завива.

 

 

 

 

 

 

Германска компания Wunderlich е намерила друго решение. Известна като на резервни части за BMW, екипът на Wunderlich се забавлява създавайки радикални концептуални мотоциклети, за да покажат, какво може да се направи с частите от обширния им каталог. И те представиха R1200GS приключенски мотоциклет с хибридна електрическа система задвижваща двете колела.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Системата изглежда много проста, в главината на предното колело сепоставя електрически мотор с 10.2 к.с., който черпи енергия от малка батерия, която се намира под предния клюн.

 

 

 

 

 

Системата е свързана със сензор в дросела на мотора и се контролора от ключ на резервоара, който ви позволява да избирате колко енергия да използвате и в каква посока. Поради възможността си да работи при загасен двигател, тя може да задвижи мотоциклета с до 20 км/ч, използвайки само предното електрически задвижвано колело или да обърнете гигантските GS със скорост назад до 3 км/ч, което е полезно, ако го паркирате на неудобно място. Нямаме никаква представа какво се случва, ако пуснеш предното колело на заден ход и включиш първа предавка на задното колело, но бихме искали да видим. Регенеративна спирачка помага да заредите батерията.
 

 

 

 

 

 

Повечето електрически части са на италианската фирма Evolt, но като част от преработката, Wunderlich е направила своите собствени корекции на шасито заради допълнително тегло в предната част.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Няма информация за теглото на системата за задвижване на двете колела. Това е една състезатлна система, която е подобрение за иначе тежката приключенска машина и изглежда много лесна за монтаж на съществуващите мотоциклети.