0

В стремежа си да предложи автомобили за всеки вкус и потребности, германската компания BMW се впусна в различни експерименти и увеличи гамата си от модели неколкократно спрямо средата на 80-години, когато имаше само три серии – 3, 5 и 7. През 2009 г. в гамата на BMW Серия 5 към седана и комбито се присъедини луксозният хечбек Gran Turismo. Моделът ще се запомни с противоречивия си дизайн, който малцина харесваха, но повечето фенове не успяха да възприемат. През миналата година хечбекът се сдоби с наследник. Новият модел вече носи името Серия 6 Gran Turismo, но въпреки промяната е близък роднина на BMW Серия 5.

Профилните стени са релефни, а задната част е заострена, като правят впечатление извитите LED светлини.

За разлика от своя предшественик, новият практичен и функционален автомобил е красив и елегантен. Новото BMW Серия 6 Gran Turismo предлага комбинация от просторен салон, луксозно вътрешно оборудване и гъвкаво багажно отделение в елегантна опаковка. В съчетание със спортните и динамични възможности на пътя, тази кола допълнително подчертава високата класа от моделното семейство на BMW. Гъвкавият интериор и високият комфорт осигуряват първокласна обстановка за релаксиращо пътуване. Всичко това е допълнено от нови технологии, модерни системи за управление, динамични и ефективни двигатели, както и подобрени характеристики на шасито и окачването, превръщащи шофирането в удоволствие.

Спортната елегантност изпъква в силуета с дълъг преден капак, изтеглен назад салон и издължена задна част.

В дизайна на новото BMW Серия 6 Gran Turismo изпъкват динамичните пропорции и елегантните плавни линии. Автомобилът е станал много по-елегантен в профил чрез леко променена форма на покрива. Обтекаемият силует в комбинация с активното управление на въздушните клапи и автоматично издигащият се заден спойлер са подобрили коефициентът на въздушно съпротивление от 0,29 до 0,25. Серия 6 Gran Turismo е видимо по-голямо от предшественика си и достига дължина 5,09 м и междуосие 3,07 м. Широчината от 1,90 м се запазва, а височината е намалена до 1,53 м. В същото време новият модел е по-лек със 150 кг. Спортната елегантност изпъква в силуета с дълъг преден капак, изтеглен назад салон, врати без рамки на прозорците и издължена до задната част линия на стъклата. Стандартно колелата са 17-инчови, но по-добре изглеждат опционалните с размер 20 инча.

В луксозния салон централният панел е ориентиран към водача, има и разточително пространство за пътника.

В салона на новото BMW Серия 6 Gran Turismo луксът е почти на нивото на Серия 7, но оформлението на кокпита наподобява повече на 5-а серия. Интериорът предлага разточително пространство за водача и пътника до него. Повдигнатата позиция на седене подобрява видимостта, а ергономичното подреждане на уредите улеснява боравенето с тях. Най-важните данни за водача се проектират върху предното стъкло. Централният панел е насочен към шофьора, а на върха му се намира 10,25-инчовият сензорен екран на мултимедийната система. Бутоните за управление на аудиосистемата и климатроника вече са чувствителни на допир. Изчистените линии, хармоничното съчетание на кожа и алуминий, изборът на материали и прецизната изработка създават модерна и луксозна атмосфера.

Вратите са без рамки на прозорците, а отзад има три пълноценни места за седене с обширно място за краката.

Задната част предлага три пълноценни места за седене с обширно място за краката. Значително по-ниската линия на покрива спрямо предишния модел не е ограничила пространството за главите. За комфорта при пътуване допринасят и оформената по нов начин задна седалка и оптимизираната шумоизолация. Като опция се предлагат комфортни задни седалки с електрическо регулиране, които позволяват настройка на наклона на облегалката с натискане на бутон. Обемът на багажника на BMW Серия 6 Gran Turismo вече е 610 л в нормално състояние и 1800 л със сгънати задни седалки. Сгъването на разделената в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка се активира с електрическо дистанционно управление от багажника с натискане на бутон. Товарният ръб е снишен на една височина с пода на багажника. Капакът на багажника е оборудван стандартно с електрическо задвижване.

Обемът на багажника е 610 литра, товарният ръб е снишен, а капакът е стандартно с електрическо задвижване.

Новото BMW Серия 6 Gran Turismo е получило редица опции, които по-рано не бяха на разположение. Това са четиризонов климатроник, система за нощно виждане с възможност за разпознаване на пешеходци, панорамен стъклен покрив, управление с жестове, паркиране с контрол от дистанция, безжично зарядно за смартфони, а за перфектния саунд в салона се грижи премиум озвучителна система Harman/Kardon.

Новото BMW Серия 6 Gran Turismo се предлага с модерни бензинови и дизелови двигатели, оборудвани с технологията TwinPower Turbo и комбинирани серийно с 8-степенна автоматична трансмисия Steptronic. Тестваното BMW 630d xDrive Gran Turismo се задвижва от 3,0-литров 6-цилиндров редови турбодизелов двигател с мощност 265 к.с. и максимален въртящ момент от 620 Нм в интервала от 2000 до 2500 об./мин.

Задвижването xDrive сработва автоматично и подобрява сцеплението на хлъзгави и мокри пътища, и на сняг.

Агрегатът ускорява тежащото почти 2 тона купе от 0 до 100 км/ч за 6,0 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/ч. Запасът от мощност и тяга е напълно достатъчно, за да управлявате „големия турист” като спортно купе. С подобни динамични параметри се фукат спортни модели като Peugeot 308 GTi, Renault Megane R.S. и Hyundai i30 N. Всички тях BMW 630d xDrive Gran Turismo превъзхожда със скромен разход на гориво. В града реалният разход е 7,3 л/100 км. На междуселищен път с 90 км/ч консумацията пада до 5,9 л/100 км, а на магистралата със 140 км/ч, колата харчи следно 6,9 л/100 км и поддържа разрешената максимална скорост при 1700-1800 об/мин на 8-ма предавка. Икономичният двигател дава възможност на бавареца да измине над 1000 км пробег с един резервоар от 66 литра гориво.

Системата за двойно задвижване xDrive допринася за стабилното пътно поведение на автомобила в завои.

Пътуването с BMW 630d xDrive Gran Turismo е не само динамично и икономично, а и много комфортно, както за водача, така и за пътниците. Серийното въздушно окачване на задната ос с автоматично регулиране на нивото прескача повечето дупки и неравности, а за още повече комфорт на возене автомобилът е оборудван с въздушно окачване на предната и задната ос, както и динамичен контрол на адаптивните амортисьори. При движение по лоши пътища или изкачване на стръмно нагорнище, просветът може да бъде увеличен с 20 мм само с натискането на бутон. Допълнителен спортен дух осигуряват активната стабилизация на каросерията срещу наклоняване и интегралното активно кормилно управление. В режим Sport, както и автоматично при скорост над 120 км/ч, каросерията се снишава с 10 мм за по-голяма стабилност.

Всички опционални системи вече се предлагат и в комбинация с двойното задвижване от системата xDrive. Тя е от голяма полза най-вече през зимата, когато подобрява сцеплението на хлъзгави и мокри пътища, на сняг и при шофиране по черен път. Системата xDrive подпомага както равномерното потегляне на автомобила, така и стабилното пътно поведение в завои.

Двигателят с мощност 265 к.с. ускорява пъргаво и тегли уверено „големия турист” като спортно купе.

Новото BMW 630d xDrive Gran Turismo е оборудвано с нови асистиращи системи, които проправят пътя към автономното движение с минимална намеса на водача при шофиране. Благодарение на стерео камера, радарни и ултразвукови сензори за следене на пространството около автомобила, водачът получава предупреждение при опасност от сблъсък. Ако шофьорът не реагира при внезапна поява на пешеходец отпред, системата прилага спирачна функция и избягва евентуален сблъсък. Модернизираният активен контрол на скоростта с функция „Спри и тръгни” вече може да се ползва между 0 и 210 км/ч. Асистентът за завиване и водене в лентата се ориентира по хоризонталната маркировка и движещите се отпред коли, и подпомага водача при управление. Системите предотвратяват всяко погрешно движение на водача, като му спестяват куп неприятности. Освен това BMW Серия 6 Gran Turismo се предлага и дистанционно паркиране, което се извършва от ключа на автомобила.

 

BMW 630d xDrive Gran Turismo

3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic

265 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

620 Нм въртящ момент при 2000-2500 об/мин

6,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

5,9 л/100 км среден разход на гориво

154 г/км емисии на СО2

138 500 лева базова цена на модела

202 779 лева цена на тествания модел