Са а по себе си BMW Серия 7 не е въодушевяваща кола. Много по-същественото е, че тя представлява кристална топка, с която може да проникнем в бъдещето на BMW. Защото каквото работи в тази лимузина днес, утре ще се появи в цялото портфолио на концерна – Серия 3, компактната Серия 1, дори в MINI. Но нека започнем с най-съществените новини. Серия 7 разполага с нова структура за абсорбиране на удари, по-здрава е, но и по-лека от предшественика си. В каросерията й ще откриете доста въглеродни нишки и алуминий. Окачването е ново. И може да се паркира сама. Под сама имаме предвид без да сте в автомобила. Въглеродните нишки всъщност са взети назаем от i3 и i8 и са вплетени в подсилен с тях композит. Благодарение на въпросните материали Серия 7 е с до 130 кг по-лека от предшественика си, като най-вталеният вариант тежи само 1725 кг. Това е перце в класа на 5-метровите лимузини, което й помага да бъде по-бърза. Нека влезе големият V8. Той се намества във версията 750i (дългата е 750Li) и произвежда 450 к.с. благодарение на скритите във вътрешността на буквата V турбини. Във версията с двойно предаване xDrive тази движима собственост достига 100 км/ч за 4,4 секунди. За по-скромните подходящ ще се стори 3-литровият редови шестак в 740i – с 326 к.с. и ускорение до 100 км/ч за 5,5 секунди. Искате дизел? 3-литровият 6-цилиндров предлага 265 к.с. и обилните 620 Нм. Табелката на задния капак гласи 730d. Ако обаче сложите отметка на версията с име 740e, ще получите съвсем новата хибридна система с 40 км електрически пробег. В нея си взаимодействат 2,0литров 4-цилиндров бензинов двигател и електромотор. Системната мощност е 326 к.с., а обещаният среден разход на гориво по някаква случайност е същият и все така налудничав като на хибридната Серия 3 – 2,1 л/100 км, което се равнява на 49 г/км въглеродни емисии. В интериора говорим за бизнес. За първи път iDrive е с чувствителен на допир екран, можете да поръчате и контрол с жестове – например за да увеличите звука на аудиосистемата или да приемете обаждане. Естествено, има и цял куп сензори, които следят трафика. Нова опция е и възможността да паркирате колата, без да се намирате в нея, само с ключа в ръка. В крайна сметка отвън Серия 7 изглежда доста консервативно, но не се заблуждавайте – тази кола е бъкана с нови технологии, които тепърва ще срещаме в простосмъртния автомобилен свят.