Българите предпочитат BMW с дизелов двигател и система за двойно задвижване 4х4, според статистиката на представителството на баварската марка у нас. За 2015 година BMW Group е доставила 903 автомобила с марка BMW, което е ръст с 5% в сравнение с предходната година. Цели 83 % от тях са оборудвани с интелигентната система за задвижване на четирите колела xDrive. По отношение на двигателите 93% от продадените у нас нови автомобили BMW са с дизелови мотори. Очакванията на компанията са постепенно този дял да намалява успоредно с разширяване на гамата от Plug-in хибридни и електрически модели. През 2016 година предстои да бъдат въведени още три модела, които комбинират електрическо задвижване с възможност за зареждане от мрежата и 3- и 4-цилиндрови двигатели с вътрешно горене.
Традиционно най-популярни сред клиентите на BMW са 6-цилиндровите редови двигатели, които са предпочетени в 41% от доставените автомобили. Нараства популярността на 4-цилиндровият редови двигатели с принудително пълнене. Анализът на националните продажби показва балансирано представяне на моделите от цялата палитра. Най-голям дял отново има BMW X5 с 18% от доставките, следван от BMW X6 с 15% от общата реализация. На трето място с почти еднакви резултати са BMW X3 (11%) и BMW Серия 5 (10%) от продажбите. Запазва се тенденцията делът на моделите от Х-семейството да съставляват малко над 50% от общите доставки.
Във висшия сегмент BMW Серия 7 стартира пазарното си представяне в края на годината със сериозна заявка за лидерска позиция в луксозния сегмент. Само за няколко седмици моделът привлече сериозно внимание и заслужи признанието на експертите, както в световен така и в национален план. Моделът беше отличен с многобройни награди за представяне, технологии и дизайн, а в България е носител на приза „Автомобил на годината” в едноименния конкурс на автомобилните журналисти Прес-Авто клуб България в категорията „Премиум автомобили“ и на наградата на списание Top Gear в категория „Луксозни лимузини“.
Марката MINI постига балансирано пазарно представяне на българския пазар и се развива стабилно с продадени 104 автомобила за миналата година, което е ръст от над 15,5%. MINI. През 2015 година основни модели в реализацията на марката MINI са Countryman със система за задвижване на четирите колела ALL4 (36%) и MINI Hatch с пет врати (33%), което относително бързо съумя да се наложи на българския пазар, като привлича най-вече корпоративни клиенти. Класическото MINI Hatch с три врати завоюва 25% пазарен дял. Новото MINI Clubman дебютира на пазара в края на миналата година и се очаква да даде отчетливо отражение през 2016 г. още повече, че предстои въвеждането на система за задвижване на четирите колела и за най-функционален модел на MINI. Още през март MINI Cabrio ще зарадва любителите на радостта от шофирането под открито небе.
