Chevy Camaro
е брилянтно премислен и доста европейски
Сподели
Пд д вас е чисто новото Camaro, шестото поколение „мъсълкар” от Chevrolet. В случай че в типично европейски стил сте готови да започнете с канонадата: от „много широка, прекалено дебела, никаква аеродинамика”, задръжте малко. Защото макар външният вид да прилича на нежна еволюция на предното поколение, то под ламарините се е случила буйна революция. За начало Camaro върви в посока на намаляване на работния обем. Което означава, че ще се предлага не само атмосферен 3,6-литров V6 с 335 к.с. и 386 Нм, а и 2,0-литров 4-цилиндров турбомотор с 275 к.с. и 400 Нм. В съчетание със среден разход под 8 л/100 км. Всъщност мотор, който е способен да ускорява до 100 км/ч за по-малко от 6 секунди. За онези, които не признават за сериозна играчка нищо с по-малко от 8 цилиндъра, е върховият вариант SS. В него работи „малкия” 6,2-литров V8, същият като в Corvette. Тук въпросният симпатяга е достатъчен за 455 к.с. и 617 Нм, което превръща SS в най-мощното Camaro, правено някога. А най-сладкото е, че и трите двигателя идват с 6-степенна механична скоростна кутия. Стандартно. Ако сте твърде скучни, може да поръчате 8-степенния автоматик, но не го правете. Подозираме, че звукът, който вадят двата по-големи мотора, е порядъчно див. Chevrolet обещава система за механично усилване на звука. Радост за ушите! Намаляването на размерите важи и при каросерията. Шестото Camaro е с 6 см по-късо и също така по-ниско и по-тясно от предшественика си. За да добиете европейска представа за мярка, ще кажем, че новото Camaro е с 12 см по-късо от BMW 6-та серия. И дори е по-ниско. Всичко това се дължи на новата платформа Alpha, благодарение на която теглото е намалено със средно 90 кг спрямо предното поколение. В интериора също има сериозно развитие. Chevy добавя два 8-инчови екрана с висока разделителна способност и доста европейски звучащата система за избор на режими, която променя реакциите на педала на газта, звука на двигателя, остротата на волана и влияе на тракшън контрола.