0

Ако Дядо Коледа можеше да пусне елените, които теглят шейната му, да почиват, то най-вероятно би избрал за своето дълго пътешествие новия Volkswagen Passat Alltrack. Комбито с увеличен просвет, двойно задвижване 4х4 и мощен двигател със сигурност ще подхожда на белобрадия старец за раздаването на подаръците. Моделът с повишена проходимост е сред най-функционалните и практични автомобили за зимните условия и е универсален семеен и бизнес автомобил, особено през уикендите и ваканциите.

Второто поколение на Volkswagen Passat Alltrack е създаден за семействата, които водят активен начин на живот и обичат да се отклоняват по черните пътища или да катерят високите планински върхове. Въпреки семейните си функции, Passat Alltrack може да достави удоволствие и да подари ярки емоции на водача, а пътниците ще се радват на просторния и гъвкав салон, и на изобилието от развлекателни системи.

Сребърните релси на покрива кореспондират с джантите от лека сплав и праговете от полиран алуминий.

Новият Volkswagen Passat Alltrack се отличава с нов дизайн на бронята и подкартерна защита от неръждаема стомана, като отпред акцентът е върху специално изработените фарове за мъгла, а отзад правят впечатление интегрираните трапецовидни ауспухови тръби. Страничните огледала са покрити с матиран хром, а на радиаторната решетка и багажника като отличителен белег има надпис Alltrack. Сребърните релси на покрива кореспондират с новите 18-цолови джанти от лека сплав и страничните уширения на праговете от полиран алуминий, както и надписа Alltrack, поставен като отличителен белег на предните калници. Визуално Passat Alltrack изглежда по-нисък и по-широк, отколкото е в действителност. Атлетичният профил и широките предни контури на каросерията прикриват офроуд ориентацията на модела и той е все така елегантен.

В централната конзола е интегриран 8-инчовият сензорен информационен дисплей с карта на навигацията.

Интериорът на Volkswagen Passat Alltrack също e специално модифициран за да изрази приключенския характер на модела. На праговете на вратите от неръждаема стомана има надпис Alltrack, а стелките са с характерен контрастен шев. Комфортните седалки са покрити с нова текстилна тапицерия в централната част и с алкантара в страничните опори. Като опция се предлагат различни варианти на кожа, 14 степени за регулиране, отопление на седалките и функция за масаж. Масивните педали са покрити с пластини от алуминий. Арматурното табло е изградено на базата на активен 12,3-инчов дисплей с интерактивно изображение. Всички уреди са реализирани виртуално, а информацията от навигационната система се изобразява в триизмерен формат. В навигационен режим километражът и оборотомерът се изместват настрани, за да освободят повече място за картата. В централната конзола е интегриран 8-инчовият сензорен информационен дисплей, на който се показва картата на навигацията, станциите на радиото, снимки от телефонния указател, обложки на CD-та или файлове от външните мобилни устройства.

Багажникът е с обем 650 литра, а при сгъване на задните седалки обемът се увеличава до 1780 литра.

Капацитетът на багажника на новото комби е 650 литра. Товарното отделение предлага идеална конфигурация, има равен под и стени, а също така разполага с широк отвор, който максимално да облекчи товаренето и разтоварването на багажа. При сгъване на втория ред седалки, обемът на багажника се увеличава до 1780 литра, като равната площадка дава възможност за превоз на предмети с дължина над 2 метра.

Отпред Passat Alltrack има нова броня и фарове за мъгла, както и подкартерна защита от неръждаема стомана.

Новият Volkswagen Passat Alltrack се предлага с най-мощния 2,0-литров 4-цилиндров дизелов двигател с двоен турбокомпресор и директно впръскване с мощност 240 к.с. Максималният въртящ момент от 500 Нм е на разположение от 1750 до 2500 об/мин. Огромната тяга серийно се разпределя на четирите колела от системата за двойно задвижване 4Motion чрез 7-степенната автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител. Въпреки високата мощност и огромния въртящ момент, при спокойно каране Passat Alltrack изразходва само 5,5 л/100 км в комбиниран цикъл. За светкавично ускорение при изпреварване може да свалите две-три предавки надолу с пластините зад волана, да натиснете докрай газта и ще усетите огромния прилив на тяга, който тутакси изстрелва голямото комби напред. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,4 секунди.

Просветът от 172 мм и системата 4х4 помагат на водача да се чувства по-сигурен върху грапави настилки с ниско сцепление.

Въпреки, че Passat Alltrack е комби с повишена проходимост, на пътя той може се държи много агресивно, като в същото време се управлява напълно предвидимо. Шофирането на Passat Alltrack е много приятно и забавно, благодарение на голямата тяга и прецизната работа на трансмисията и волана. За по-добър контрол при ускорение на излизане от завоите се грижи системата XDS+, която имитира блокировка на централен диференциал. Колата се държи сигурно на пътя и при високи скорости. Шестте режима на настройка на автомобила – Eco, Normal, Comfort, Sport, Offroad и Individual, осигуряват завидни възможности за промяна на поведението на колата. Благодарение на режима за офроуд, новият модел Passat Alltrack предлага огромен набор от възможности за избор на настройки по автомобила. В спортен режим неговите реакции са по-остри и бързи, като съвсем не са характерни за семейно комби, а още повече за високопроходим модел с офроуд амбиции. Повишеният просвет от 172 мм и системата 4х4 ще помогнат на водача да се чувства по-сигурен по заснежените пътища или върху грапавите настилки с ниско сцепление, но не и в калните коловози.

Огромната тяга серийно се разпределя на четирите колела от системата за двойно задвижване 4Motion.

Второто поколение на Volkswagen Passat Alltrack е наистина универсално и удобно транспортно средство. Автомобилът е извънредно комфортен, много динамичен, разполага с модерен външен дизайн и просторен интериор. Почитателите на комбитата ще се зарадват на големия багажник, който събира огромни товари. Най-вълнуващо обаче е чудесното управление и забележителната стабилност в завоите, с които Alltrack ще завладее и любителите на активното шофиране. Известен дискомфорт създават големите габарити на колата при движение по тесните натоварени градски улици.

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion

2,0-литров 4-цилиндров битурбодизел

7-степенна автоматична трансмисия DSG

240 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

500 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

6,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

234 км/ч максимална скорост

5,5 л/100 км среден разход на дизел

144 г/км емисии на СО2

81 070 лева цена на модела