0
В в вропа вече има много потомствени азиатци, които са родени и израснали тук, само имената им остават различни. Подобен е случаят с второто поколение на Hyundai i20. Новият модел е разработен и развит в Европа, а подобреният дизайн, водещото в класа си интериорно пространство и множеството технологични иновации подчертават как той посреща нуждите на европейските потребители. С представянето на новия i20 корейците от Hyundai продължават успешното си присъствие в европейския В-сегмент. Популярността на първото поколение на i20 го превърна в един от най-добре продаващите се автомобили на компанията на Стария континент. Основната цел на новия модел е да разкрие качествата на Hyundai пред още по-широка аудитория и да потвърди позицията на марката като истински европейски автомобилен производител.
Европейският екип от дизайнери на Hyundai е създал забележителна предница със смел естетически външен вид. Изправената трапецовидна решетка с шестоъгълни клетки и хромирана рамка е свалена в долната част на колата от дизайнерски и инженерни съображения. Тясна решетка свързва предните светлини, които включват фарове с двойна функция, светодиодни дневни светлини и LED габарити. Най-отдолу е поставен голям въздухозаборник, който се стеснява в централната си част и обединява предните светлини за мъгла. Полегатият преден капак подчертава мощното излъчване на колата. В профил каросерията има единичен страничен ръб по дължината на хечбека, изваяни панели, а високата средна линия се вписва в основата на вратите. В задницата на новия Hyundai i20 прави впечатление черната С-колона с бляскаво покритие, която създава усещане, че таванът се носи над нея. Криловидните задни светлини са интегрирани във вратата на багажника, а дизайнът на вътрешните LED фарове е с формата на бумеранг. Вратата на багажника е оборудвана със спойлер и трета стоп-светлина, а в долната си част завършва плавно, преминавайки в солидната броня с вградени фарове за мъгла.
С междуосие от 2,57 м, новият Hyundai i20 е по-дълъг е от предшественика си с 45 мм и представя на европейските потребители
най-просторния салон в сегмента
Ефективното усвояване на пространството създава комфортен салон за петима възрастни пътници. Предните седалки предлагат добра странична опора и са удобни и за по-едри шофьори, благодарение на специалните профилни облегалки. Мястото отзад също е доста прилично, особено за хора със среден ръст. Интериорът е обзаведен на високо ниво. Оборудването съчетава наличието на текстил и кожа, а пластмасата е приятна на допир, като повечето повърхности са гумирани. В салона са използвани два цвята с различни комбинации. Тъмната черна част на предния панел контрастира със светлокафява гарнитура на таблото. Автомобилът е оборудван с мултифункционален волан с отопление, големи и ясни скали на оборотомера и скоростомера, а също и борден компютър с 3,5-инчов монитор. В стандартното обзавеждане хечбекът има възможност за свързване на смартфон, аудиосистема CD/MP3 и климатик. Срещу доплащане може да получите автоматичен климатик и мултимедийна система със 7-инчов сензорен дисплей. Багажният обем от 326 л е водещ в сегмента, а при необходимост от повече товарно пространство можете да сгънете задните облегалки и да получите до 1042 л.
Новият Hyundai i20 се предлага на българския пазар с три бензинови двигателя и два турбодизелови мотора. Бензиновите са 4-цилиндрови с работен обем 1,25 л и мощност 75 и 85 к.с. Двигателите се комбинират с 5-степенна ръчна скоростна кутия. Третият бензинов агрегат е с работен обем 1,4 л и развива мощност 100 к.с. Той е съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия или с автоматична трансмисия с 4 предавки. Дизеловите агрегати са 1,1-литров 3-цилиндров мотор със 75 к.с. и 4-цилиндров
турбодизел 1.4 CRDi със мощност 90 к.с.
И двата агрегата са съчетани с 6-степенна ръчна предавателна кутия. Особено внимание заслужава 1,4-литровия турбодизелов двигател с 90 к.с., които се усещат като значително повече, най-вече при ускоряване от място. За еластичността на мотора се грижи сериозният въртящ момент от 240 Нм, наличен в интервала от 1500-2750 об./мин. С избор на подходяща предавка двигателят е пъргав и новият Hyundai i20 спринтира динамично на светофарите и при изпреварване. В същото време при скорост 120-130 км/ч на магистрала, моторът работи в икономичен режим под 2000 оборота и постига среден разход в комбиниран цикъл от 4,1 л/100 км. Второто поколение на хечбека Hyundai i20 е построено на нова съвременна платформа и вози много по-комфортно от предшественика си, създавайки впечатление за автомобил от по-висок клас. Окачването изглажда малките неравности и колата преминава без сътресения през дупките и легналите полицаи. Кормилното управление е информативно, контролът в завои е много добър, а шофирането в града е приятно.
Hyundai i20 1.4 CRDi
1,4-литров 4-цилиндров турбодизел
90 к.с. максимална мощност при 4000 об./мин
240 Нм въртящ момент при 1500-2750 об./мин
12,1 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
175 км/ч максимална скорост
4,1 л/100 км среден разход на дизел
106 г/км емисии на СО2
27 990 лева цена модела