0

 

Преди 3 години Ford обнови своя бестселър Fiesta с динамичен дизайн, рафиниран интериор и модерни технологии. От самото начало последното поколение на Ford Fiesta се отличава с отлично управление и чудесно пътно поведение. Не на последно място голям принос за успеха на модела има и приемливия ценови диапазон, благодарение на което Fiesta заслужава да бъде най-успешната кола в класа си и най-добра за парите си. Марката Ford смело предлага този автомобил на младежите, на водачите, които обичат да се състезават и на почитателите на активния начин на живот. Доказателство за това са различните по стил версии на Fiesta, впечатляваща гама от двигатели, пакети на оборудване и специално избрани стандартни конфигурации. Последната версия на Ford Fiesta изглежда невероятно в червен цвят с черни елементи по каросерията. Тя се нарича Red Edition и се предлага само за Fiesta с три врати. За оцветяването на каросерията са използвани боите Race Red (състезателно червено) и Panther Black (черно като пантера). Версията Red Edition визуално се различава от стандартната Fiesta с три врати по заострените брони, големия спойлер на вратата на багажника и праговете, заимствани от модела Fiesta ST. Черната радиаторна решетка и черните въздухозаборници контрастират с цвета на купето. Огледалата и покривът също подчертават младежката ориентация на серията Red Edition. Впечатляващо изглеждат

17-цоловите лети джанти, боядисани в черно.

Салонът е с лъскава черна централна конзола, черен кожен волан и черни спортни седалки с червени шевове и бордове.  Интериорът също е изпълнен в традиционните цветове за този пакет - седалките са тапицирани с червен материал по краищата, а в панела има лъскави черни вложки. Тази блестяща обвивка изглежда много красиво и е доста здрава. Салонът е оформен в традиционния стил за градски автомобил, таблото е направено предимно от меки пластмасови материали, а около лоста на скоростната кутия има гланцирана декорация. Във Ford Fiesta Red Edition е поставена аудиосистема SONY с технологията за гласово управление Ford SYNC, а бутоните за нея са групирани на едно място. Самият CD/MP3 плейър е свързан с шест високоговорителя, които дават много добър звук, а за феновете на флаш-памет с музика има USB-вход. Бордовият компютър е с лесен и интуитивен за употреба интерфейс, а спортният волан много добре пасва в ръцете на водача. Целият интериор - от волана до спортните седалки, включително и стелките, зашити с червени шевове, се съчетава хармонично с външния вид на каросерията. Предните седалки със странични опори държат добре водача и пътника до него в завоите, и са достатъчно удобни и просторни. Седалките и кормилната колона се регулират в две направления, което дава възможност на всички водачи да намерят най-подходящата и удобна позиция за шофиране. Пространството отзад е достатъчно за три деца, но не и за трима възрастни човека. Багажникът на Ford Fiesta Red Edition не е малък за B-сегмента и предлага обем от 295 литра, което е напълно достатъчно за седмичното пазаруване в супермаркета. Ако ви се наложи да превозите по-големи предмети, при сгъване на задните облегалки се отваря товарен обем от 979 литра.

Под предния капак на Ford Fiesta Red Edition е поставен 1,0-литровият 3-цилиндров бензинов двигател EcoBoost с турбокомпресор, променливи фази на газоразпределение и директно впръскване на горивото под голямо налягане, който беше провъзгласен за „Световен двигател” на 2012, 2013 и 2014 г. Във версията Red Edition

от турбомотора са „изстискани” цели 140 к.с.,

като по този начин Fiesta притежава по-добро съотношение на мощност от един литър обем отколкото Bugatti Veyron. Двигателят на Fiesta Red Edition се характеризира с уникални параметри на работа на турбокомпресора, фази на газоразпределение, междинен охладител и управление на газта. Промените, направени в тези възли, са позволили мощността да бъде увеличена с 12%. Карането на малката червена Fiesta може да ви ободри по-добре от сутрешно кафе и да ви накара да се почувствате заредени с енергия. 1.0-литровият EcoBoost със 140 к.с. задвижва предните колела на Fiesta и поради наличието на турбина може надбяга повечето 4-цилиндрови двигатели със същата мощност. Удоволствието от управлението допълнително се увеличава с променени предавателни числа на 5-степенната механична скоростна кутия. Спортната Fiesta Red Edition има постоянна готовност да реагира на натискането на газта и започва да се ускорява още в от ниските обороти. За това помага и въртящият момент от 180 Нм, наличен в интервала 1400-4500 об/мин, а в режим Overboost тази стойност се увеличава до 210 Нм. Ускорението на червената Fiesta от място до 100 км/ч отнема 9 секунди. Според производителя средният разход на бензин е 4,5 л/100 км и наистина при деликатна работа с педала на газта бордовият компютър отчете точно толкова. При динамично шофиране и в градски цикъл червената Fiesta харчи около 6,5 л на 100 км. Променените настройки на електрическото сервоуправление осигуряват по-високо съпротивление за повече обратна връзка от волана. При Fiesta Red Edition окачването е еластично, с по-стегната задна ос и нови амортисьори и настройки на пружините, но не толкова твърдо като при Fiesta ST.

Новият Ford Fiesta Red Edition с бензинов турбодвигател 1.0 EcoBoost с мощност от 140 к.с. струва 31 900 лева. За 40 990 лева можете да си купите чистокръвна Fiesta ST, но тя не е много подходяща за ежедневна експлоатация, докато новата Fiesta Red Edition е една чудесна алтернатива на спортист за всеки ден.

Тунинг пакетът включва черен покрив, предни и задни спортни брони, странични прагове и голям заден спойлер.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ford Fiesta Red Edition 1.0 EcoBoost

1,0-литров 3-цилиндров турбобензинов мотор

5-степенна механична скоростна кутия

140 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

180 (210*) Нм въртящ момент при 1400-4500 об/мин

9,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

201 км/ч максимална скорост

4,5 л/100 км среден разход на бензин

104 г/км емисии на СО2

31 900 лева цена на модела

* При Overboost