0

През миналата година Ford представи най-малкия си модел, наречен KA+, а сега в гамата ще се появи и модел с увеличен просвет и защитни панели, под името KA+ Active. Това е втората версия Active след новата Fiesta, която също дебютира през миналата година. Новият Ford KA+ Active има визия на кросоувър и се отличава от стандартния модел KA+ не само по защитните пластмасови панели по каросерията и декоративните пластини на броните, но и с увеличения с 23 мм пътен просвет. Новият Ford KA+Active стъпва на 15-инчови лети джанти с оригинален дизайн, има хромирани релси на покрива и нов екстериорен цвят бронзов металик.

Моделът KA+ Active е получил черни защитни панели, релси на покрива и 15-инчови лети джанти.

Новият Ford KA+ Active се отличава от стандартния моделс разширена следа, пренастроено сервоуправление, хидравлични амортисьори, активна система против преобръщане и допълнително място за багаж на покрива. В интериора на версията Active са поставени оригинални прагове на вратите и гумени постелки в салона и багажника, воланът е обвит с кожа и заедно с тапицерията на седалките са зашити с цветни декоративни шевове. Багажната врата на KA+ Active вече може да се отворя с бутон отзад, както и с клавиш от салона на автомобила.

Новият Ford KA+ ще се продава в Европа по-късно тази година, а цената ще започва от 9990 евро.

Стандартната версия на Ford KA+ е получила нова радиаторна решетка, както и модифицирана броня с големи хромирани C-образни вложки в краищата. Отзад освен бронята е променена формата на белите секции на мигачите. Базовият модел Ford KA+ е оборудван с 6 въздушни възглавници, електронна стабилизираща система, контрол на налягането в гумите, централно заключване, електрически огледала, ограничител на скоростта и асистент при потегляне по наклон. Като опции се предлагат сензори за светлина и дъжд, климатик, отопляеми предни седалки и предно стъкло, задни сензори за паркиране.

Интериорът е с ново арматурно табло със зърнеста структура, черни материали и хромирани акценти.

Обновеният Ford KA+ е получил мултимедийна система SYNC 3, която може да се управлявана чрез гласов контрол или чрез нейния 6,5-инчов цветен сензорен екран. Системата поддържа приложенията Apple CarPlay и Android Auto, а двигателят се стартира и гаси с бутон. Най-достъпният вариант за задвижването на Ford KA+ е 1,2-литровия 3-цилиндров бензинов двигател Ti-VCT, който се предлага в две версии мощност - със 70 и 85 к.с.

Новият мотор генерира с 10% по-голям въртящ момент в диапазона от 1000 до 3000 об/мин и е средно с 4% по-икономичен от предходния 4-цилиндров агрегат.

В интериора на версията Active воланът е обвит с кожа, а тапицерията на седалките е със цветни шевове.

И двата модела – Ford KA+ и KA+ Active вече ще се предлагат с турбодизелов мотор 1.5 TDCi с мощност 95 к.с. и максимален въртящ момент от 215 Нм в интервала от 1750-2500 об/мин, оборудван със система, която избирателно активира генератора при движение по инерция или спиране, за да се намали разхода на гориво. Хечбекът ще отделя само 99 г/км СО2. И двата двигателя работят в комбинация с усъвършенствана 5-степенна механична скоростна кутия, при която са намалени загубите от триенето. Задвижването е предно, а и двата мотора стандартно са оборудвани със система Start-Stop.
Новите модели Ford KA+ и KA+ Active ще се продават в Европа по-късно тази година, на цена от 9990 евро в Германия, което ги прави сред най-достъпните автомобили на пазара.