0

Когато хората си мислят за компактните автомобили в япония известни като Kei(сладки, симпатични) коли, те си мислят за тромави вагони и странни хетчбеци предназначени само за японския пазар. С мънички 660 кубикови двигатели, които са с евтина такса и застраховки, платформата на Kei-колите не е естествена за проектирането на спортен автомобил.

Това не спира Хонда от създаването на спортна кола със средно разположен двигател и задно задвижване, която да се впише в строгите японски правила за Kei коли.



Първоначално се появи като концепция през 2013 на авто шото в Токио и стигна до производството почти непроменена. Има силна прилика с Honda Beat, супер компактен спортен автомобил на Хонда от миналото. Тези ниски, широки предни фарове са отражение на фаровете на Beat, както и линията минаваща по дължината на колата е ясна препратка. Задницата е къса, с малки отвори за охлаждане около малкия 3-цилиндров агрегат, като отворите за охлаждане в предната броня.

S660 има дори въздухозаборници в стил Lamborghini Aventador над раменете на водача и пътника, а малкия заден прозорец между седалките се отваря, за да ви даде по-добра връзка с турбо шумовете от двигателя.

Съединителя на автомобила е лек и предавателните отношения са перфектно настроени за извличане на максималната мощност от 63 к.с. на малкия двигател.

Трицилиндровият турбо двигател на S660 е от Хонда N-Box, но е с променена геометрия на турбото за по-добри показатели в средния клас. Това звучи гръмко, но двигателят има изобилие от тяга между 3000 и 6000 оборота в минута.

Размерът на S660 го прави идеален за разглеждане тесни пътища, малката следа на Хондата означава, че можете да се движите във вашето платното и да намерите търената линия, без да се притеснявате, че ще ударите колата отсреща.



Кормилното управление е леко и пряко, S660 остава непоклатим, когато криволичите. Защото е толкова лека, окачването не е необходимо да бъде твърдо за да държи теглото под контрол, което прави окачването комфортно.